|
|
|
|---|---|
|
Hello Sitter och jagar en 320d f30 runt en 2013-2015 på ca 7-10 tusen mil vad ska man tänka på? Haft en 320i e90 och hela motorn paja efter några år (kamkedjan) | |
|
Kolla om motorn är en Euro5 eller 6. Vet inte exakt årsmodell när de bytte men om du tar en med 190hk (ist för 184) bör du ha en Euro6 iaf. Har inte läst om några haverier på F30modellen iaf. Vid det här laget borde det märkas tydligt om några större problem funnits på modellen. |
|
|
Fr om år 16 är det Euro 6. BMWCS #8925 |
|
|
Nää.. min 520d -14 va eu6 Ta en med så få mil som möjligt, m- paket, automat och så mycket utrustning du bara kan;) bäst är en premium selection från aukt bmw handlare så får du garanti och fri service :) |
|
| CandyWhite: din 520d -14 hade AdBlue som tillägg för att fixa Euro 6, det hade inte 320d 2014. Tror F30 fick Euro6-klassning i samband med LCI. Min 318d 2015 var Euro 5 tex. | |
| Konstigt, tror inte att jag hade addblue, men det var en lci. Byggd i slutet av 2013. Såg att det var eu6 när jag skulle montera power kit, va dyrt då momentomvandlare byttes i växellådan som man på tidigare versioner inte bytte ut. Kanske var det så de fick till eu6, samma slöa n47 annars. | |
| Jag kan vara fel ute ang AdBlue, men F10/11 blev iaf Euro6 innan F30/31 verkar det. | |
| Det stämmer fick tvångstankar och kollade upp det:) lol, verkar som f30 fick behålla eu5 till sent 2015 medans 3 serie GT, gran coupe, och 5 serie fick det mycket tidigare ;) | |
|
Jag har haft min 320xd F31 i snart tre år och 7200 mil, egentligen ingenting som krånglat på bilen. Det enda som åtgärdats var en uppdatering av underhållningssystemet för att fungera bättre med IOS 11. Imorgon byts den in för en G31. |
|
|
Länk vad tycker ni om denna? var och provkörde lite, motorn går bra ngt slitage på insidan men de kan man leva med, några små stenskott på huven |
|
|
Vet inte om jag skulle acceptera sliten inredning. Körde min F31 från 0-9000 mil och den både såg ut och luktade nytt invändigt. Stenskott på fronten verkar dock vara omöjliga att undvika. Personligen tycker jag att minst utökat instrumentkluster är ett måste och att det finns svankstöd i sportsolarna. En så tidig är nog dessutom utan combox och därmed utan möjlighet att få musik via BT. |
|
| Kan man användan en blåtands adapter för trådlös musik tex via spotify? | |
| Ja, AUX in finns. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.