AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
999

Köpa Bmw 320d x drive 2011

Visa användare
255
ullebull
Bmw 520D - 2011
Bra bil? Erfarenheter?

Varför vara blase - Kör istället Bmw
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag hade en 320da -11 som jag åkte 6000 problemfria mil med, kändes lagom pigg o stabil med sportchassit. Drog i snitt 0,55.

Köpte sen lite spontant en 320d x drive -11, var inte lika nöjd med den faktiskt, drog mer soppa (0,7) och kändes mjukare generellt.

Men det beror såklart på vad man är ute efter :-) Hade inga problem med mina, dock lider vissa av kedjerassel men det går ju att kolla upp.
Visa användare
255
ullebull
Bmw 520D - 2011
Tack!

Varför vara blase - Kör istället Bmw
Transocean
@Peddan

Hur kollar man upp den nedre kedjan utan att lyfta motorn? Finns nämligen två kedjor på N47 och som regel rasar den nedre kedjan BMW inte kan mäta utan att först ta ut motorn....Jag menar, på min 2011 320dA hade jag endast det som användare Gaspo här på AP beskriver som Maracasljud på N47. Och sen helt plötsligt vid ungefär 10 000 mil började det rassla som satan så att jag trodde motorn skulle rasa när som helst. Tacka gud att den bilen nu är såld...till BMW som får ta stöten om den framtida ägaren får problem....kändes bättre så istället för att sälja den privat...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja nä jag menar alltså att om den bilen man är spekulant på rasslar onormalt så får man leta vidare :-)

Alternativt låta en verkstad lyssna o ge ett utlåtande.
jb
40
jbg
E39 523i Touring
Tjenix. Lånar tråden lite :)

Finns det någon grundläggande checklista för den här bilen. Typ vad man skall titta och lyssna efter som kan tänkas vara fel?

Exempelvis. Kan man på något enkelt sätt kolla så fyrhjulsdriften fungerar som den ska?

/jbg
Vi
1
ViktorN
E91 320xd -11
Hej,
Äger en 320xd-11 som jag kört ~7000mil med. Kan dela med mig lite om dom problem jag har haft. Överlag är jag nöjd, snål och tar sig fram bra med fyrhjulsdriften!
Turbon byttes på garantin vid ca9000mil efter att motorlampan tändes
Sprucket flexrör efter partikelfiltret, hördes bara ibland inifrån cupen. Dyrt att byta hos BMW då dom vill byta hela partikelfiltret men går att svetsa dit ett nytt flexrör bara!
Vattenläckage från framdörrarna, typiskt BMW fel men lätt att fixa. Känn om mattorna är fuktiga!
Upplever små ryck vid acceleration med sommardäcken med olika dimensioner fram och bak (225/35-19 255/30-19). Försvinner med vinterdäcken som har samma dimensioner runt om, misstänker fördelningslådan. Ska vara känslig för olika rullomkrets fram/bak

MVH
Viktor
jb
40
jbg
E39 523i Touring
@ViktonN Bra tips där!

När det gäller partikelfiltret, är det självrengörande på den modellen?
bo
4
bovver
320dA xdrive -08
Subaru Legacy -10
@Transocean

Menar du att firman du sålde till inte hörde rasslet från kedjan vid inbytet, eller gjordes inget inbytestest?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.