AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.993

Bmw 320d E91 2010. Trasig pluskabel.

Ma
7
Majorlazer
Bmw 320i e90 -05
Lämnade in min bil igår på Bmw M -Falun då bilen inte gick att starta. Bmw ringde upp idag och berättade att dom hade hittat felet, och att det var pluskabeln som var trasig, på vilket sätt den var trasig visste dom inte.. Bmw ska ha 15000 kronor för detta jobb. Är det bara för mig att tacka ja till att Bmw ska laga bilen eller finns det något annat jag skulle kunna göra? Eller är det ett jobb jag skulle kunna göra själv med lite hjälp, har även sökt runt efter en pluskabel utan att hitta något..

Visa användare
2.333
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Gissar på att det är kabelskon vid genomföringen under batteriet som ärgat av.
12 här. Länk

Men BMW vill väl byta hela kabeln fram...

Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Ma
7
Majorlazer
Bmw 320i e90 -05
Okej, ska framföra det till Bmw!

Och ja, Dom kommer byalag hela kabeln, dom var tvungen att beställa en från Tyskland.. 3000kr för materialet och 12000kr för arbetet.
BM
178
BMWägaren
BMW 530 2003
Min pluskabel brann av för fyra år sedan.
Jag klippte av den och skalade kabeln och flätade ihop den med en ny kabel av samma grovlek och lödde ihop dom med gasolbrännare och isolerade med krympslang. Kabeln hade kabelsko monterad redan så det var klart efter det. Har fungerar bra i fyra år och kostade inte många kronor.
Ma
7
Majorlazer
Bmw 320i e90 -05
Okej! Har bestämt att jag fixar det hos en annan verkstad, som jag vet är väldigt duktiga. Men hur lång tid kan arbetat ta? Om man behöver ta ner tanken och dylikt?
Bmw trodde att det skulle ta uppemot 9 timmar, det känns j*kligt länge.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.