AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.079

Nån som vet nått om BWK 991 M5 -99

Länk

Är på jakt efter en svensksåld, fullservad o fin m5
Ägt två e34 en -91 o en -92 för många år sen och nu börjar suget bli för stort men tyvärr är fina e34 svårt att hitta nu så börjat kolla på e39
Denna är väl den enda av e39 som verkar finnas till salu just nu efter vad jag söker,import finns väl en del men av mindre intresse för mig.
Nån som känner igen och har mer info om bilen en vad säljaren lyckats få fram....
Eller om nån vet om nån liknande.
Med vänlig hälsning,
Varför hänger du upp dig på "svensksåld"? Samtliga mina BMW är importerade mellan 1 och ca 14 års ålder (den som var 14 år vid importen tog jag hem själv, fanns inga bilar som var i närheten av att vara lika bra i Sverige. Bilen var betydligt dyrare än den dyraste på blocket...). Iaf skall du ha en fin bil får du nog även titta på "import". En fin bil (import eller ej) hittar du från typ 150', vill du ha en riktigt fin dvs en som inte bara har glänsande lack utan även absolut felfri i alla avseenden så får du nog plussa på mellan 50-100'... Bilen du länkar till ser fin ut på bild, men det gör så gott som alla efter sedvanlig "rekond". Jag ser att den har utbytt kombi-instrument, se till att det är dokumenterat vid vilket miltal. Det är vanligt att dessa byts ut, o då får man facelift varianten med gråa urtavlor, prefacelift hade svarta. På min ena så är kombi-instrumentet utbytt, och dokumenterat av BMW. Det är ett "bra tillfälle" för den oärlige att "justera milen"... Original pre-facelift: Länk
Precis såna svar jag vill ha,raka och bra.
Ligger väl kvar sen gammalt det här med svensksåld,,,
Haft flera importerade både BMW o Audi och en del har varit fifflat med så mkt sånt.
Är många år sen nu och helt riktigt så kan man säkert hitta fina importbilar oxå.
Supertack för infon om instrumenten det är inget som finns dokumenterat på carfax eller liknande eller från säljare så får forska i det mera. .
Tack!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.