|
|
|
|---|---|
Transocean |
Tja, nya bilen kom igår en Sophistogrå 530e. Jag har upprättat konto på Connected drive inga konstigheter där men sen vill dom skicka ett säkerhetsmeddelande till bilen och att jag sen anger det som sendes till bilen på connected drive hemsidan. Det är bara det att det kommer inga meddelanden till bilen. Har försökt fixa problemet nu i 7 timmar utan att det hjälper. Har två Android-telefoner och bilen känner till dom om det nu är viktigt. Om jag öppnar appen på telefonen så dyker det upp min bil, hur många mil jag kan köra med bensin, hur många liter bensin jag har, snitthastighet- och förbruk samt last location. Jag kan inte se batteriets status, låsa upp bilen eller starta laddning eller förklimatisering. Förslag? |
| Har du köpt till BMW Remote Services också? Man behöver väl det tillvalet för åtminstone vissa av sakerna du nämner att du inte kan göra. | |
Transocean |
Så där ja, har kollat lite vad tyskarna skriver om Connected drive och det visar sig att mitt problem är relativt vanligt. Connected drive måste låsas upp av BMW för att fungera och detta skall naturligtvis göras innan bilen levereras, men av olika skäl sker inte detta alltid. Antingen glömmer BMW att göra det eller försäljaren glömmer att kryssa av för upplåsning... Att ringa Hotline skall visst lösa problemet. Jag har typ alla appar och services det går att få och kollade just med bilens idrive, på dom flesta appar står det tillgång fram till typ år 2023 eller d y l. Men på Connected Drive, Remote Services och Teleservices står det däremot " BESTÄLLD". Vilket borde just betyda att dom måste låsas upp innan jag kan använda dom. Ringer Hotline i morgon. |
Transocean |
Ringde Hotline idag. Efter 4 timmar funkade CD på PC:n. Kul. Kan se var bilen står, att den laddar att jag körde 54% elektriskt hem och sånt. Med Android måste jag nog ha lite tålamod även om det har gått fram åt:-) Lite i alla fall...CD är ett skämt |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.