AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.518

Takbox till 320 Touring f31

Am
85
Amatören
BMW i4 M50 -23
Lamborghini R2 -07
Jag tror jag bestämt mig för icke original Bmw. I sådana fall Takbox 420 gäller nog då. Är takbox 420 en Thule Touring eller...
Vad skall man ha om man inte skall ha original, jag sneglar på Thule dynamic 900 med wingbar. Det måste väl bli mer slimmat och lägre, original känns som nåt höghus eller nåt. Är Calix alternativ.
Någon som har input vad man skall ha och varför. Det finns mkt bilder på nätet men vill ha erfarenheter också.

Mvh
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Vad är viktigt för dig?
- lastutrymme
- luftmotstånd
- design
- inköpspris

Jag valde en Packline NX215, jag valde den för designen och luftmotståndet... men den är ganska dålig på de övriga punkterna.

Innan denna hade jag en klassisk Packline 115, den hade styrkan lastutrymme och inköpspris (som begagnad) men vann inga designpriser.

Min erfarenhet är att ljudnivån till störtsta delen beror på lastbågarna, så vill du ha det tyst satsa först och främst på Wingbar Edge. De är tysta och låga, jag har dessa till Gran Tourern och BMW Original till GT'n, de är väl också tysta men väldigt höga.

//Stenback
Am
85
Amatören
BMW i4 M50 -23
Lamborghini R2 -07
Ja, design och luftmotstånd är prio.
Packline nx215 har jag totalt missat. Alltså den var ju riktigt snygg, sedan med wingbar borde det bli grymt.

Tack för svaret!
Av
33
AveKin
330iA M Touring -16
Tänk på att Packline NX215 finns som "BMW Edition" om du vill ha BMW-dekaler på boxen: Länk

Har själv funderingar på att byta ut min original BMW-box mot ovan, så posta gärna bilder om du köper.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

AveKin: Coolt, men jag tyckte att 8k var bitigt nog, att lägga på 1k till för att få BMW-logga + M Performance hade ändå inte varit mitt val då Packline-loggan fortfarande är kvar.

Men generellt så föredrar jag fortfarande boxar i glasfiber för själva känslan. NX215 må vara snygg och passa bra på moderna bilar men den är svajig och känns materialmässigt inte lika premium som en glasfiberbox, tycker jag!

Det den ska ha plus för är dock att låset sittar väldigt skyddat under en gummigrej.
Ho
13
Hookswe
330i Touring -17
Vi har en Thule Dynamic L med wingbar på vår F31 riktigt bra box.
Tyst i motorvägsfart
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.