|
|
|
|---|---|
|
Igår ville inte HUDen starta på min F10 -16. Informationen i huvudinstrumentet försvann som den brukar göra när man går över till HUDen, men själva HUDen tändes inte. Detta var på en lite längre körning på 35 mil, och jag försökte starta HUDen flera gånger utan att någonting kom upp i vindrutan. Idag funkade HUDen som den skulle igen. Provade på flera resor och funkade varje gång. Har någon haft liknande besvär? Vad orsakade felet? Hur löstes det isf för er? Intuitivt tycker jag det känns som ett mjukvarufel, men kan väl även vara glappkontakt? | |
| Jag har råkat ut för samma fenomen ett par gånger. För mig har det räckt med en omstart (av bilen) för att för att HUD:en ska vara med i matchen igen så min teori var att det var någon av alla datorer som inte startat korrekt. | |
|
Har hänt en gång för mig med. Löste sig när jag startade om bilen. Knappen för hud funkade, för navigatorn syns i instrumentklustret när man trycker på den, samt försvinner när man trycker på knappen igen. Rapporterade det till BMW ifall den dör när det är dags att själv betala reparationer . |
|
| Räcker det att ni stänger av bilen (inkl tändningen) och sedan startar bilen direkt igen, eller behöver ni låta bilen gå ner i sleep-mode innan ni startar igen? | |
| Hej, provade aldrig att starta om min direkt, utan parkerade på jobb och på kvällen fungerade det. | |
| Jag minns tyvärr inte hur lång tid bilen var avstängd innan jag startade igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.