AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
989

BMW X5 40E, frågor och funderingar

Za
8
Zalton0
X6 D X-drive -13
Hej,
Har fått ett riktigt bra erbjudande från BMW på en fabriksny BMW X5 40E, innovation edition.
Priset jag lyckats få är 727.000kr (rabatten ca 190.000kr).
Vet inte riktigt var jag ska börja men har följande frågeställningar.
1. det är en tjänstebil, därav vikten av miljö bil pga förmånsvärdet. frågan är om priset jag fått är bra eller om jag kan vänta mig ett riktigt stort tapp i och med nya karossen i höst?
2. Ska man verkligen oroa sig så mycket över de låga milen den går på EL?

Tack på förhand!
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
1. Hade ungefär samma tankebana med min diesel 5:a, som jag också kör med leasing via jobbet, fick också ~200k i rabatt, men sen efter köpet så kom Norges förbud av diesel och Stockholms trafikråd började lobba för liknande osv osv. Tror inte att det kommer att slå så hårt trots allt, hade gärna velat ha en 330e om den fanns som Touring, men marknaden känns stabil. Lite tidigt att sia hur dagens "1:a generationens" hybrider från BMW kommer stå sig i värde, känns som att i alla fall 330e står sig bra när man kollar de som finns som begagnade.
2. För att motivera en 40e så är det väl snarare hur dina körcykler ser ut. Har du ca 20-25 km till jobbet/dagis/etc med möjlighet att ladda så har du riktigt billig vardagspendling.

/P-O
Verdi
Skulle nog inte köpa en 40e idag. Dels så är drivlinan inte den bästa och dels så kommer F15 sjunka som en sten när nya X5:an kommer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.