|
|
|
|---|---|
| jag har en 728ia-97, men funderar på att köpa en 730ia-95. Vad kan jag förvänta mig för skillnad? | |
|
Ibland lockar äldre mer än nyare. :) Har inte haft just en 730 men 95:ans årsmodell har automatlådan utan steptronic. Så blir ju mer glidarkaraktär och mer effektförlust. Vad lockar med 730:n? |
|
| Det är mer slumpen att det är en sådan till salu nära deä jag bor,som verkar vara i bra skick framförallt utsidan. Min 728ia har gått ca 45000mil och jag har problem med avgasvärdena. annars hade jag behållit min. | |
Transocean |
Motorn är något starkare, drar massor av olja, min 530v8 drog 1 liter på 100 mil och det är inom gränsen enligt BMW. Jag skulle nästan behålla 728:n å fixa avgasproblemet. |
| Kan man ha lite tålamod så kanske invänta annat objekt. Lycka till hursom. Det är nödvändigt att glida 7-serie. | |
| M60/M62 förbrukar inte mängder (1L/100km) med motorolja generellt sett. | |
|
Knackat på kattarna med en träklubba och bytt lambdor? Gör mkt för avgasvärden, kattar hittar man billigt på Alt A Avgassystem.. Ska du köpa en ny, köp 740, bra motorskillnad i gång karaktär eller 735/750. Alla kostar ungefär lika mycket i drift. M73 i skottsäkrast, inga oljebultar att dra åt bla.. Mvh Asken |
|
| Oljepumpens bultar lossnar tyvärr även på M73 men jag håller med att den i övrigt är skottsäker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.