|
|
|
|---|---|
| Tjena, någon som vet om sidospeglar från E34 - 89 passar e30 - 89 | |
![]() 13.394 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag tror inte det - basen (fästplattan) skiljer sig i geometri om jag minns rätt. Men har både lösa E34-backspeglar och lösa E30-dörrar och är själv intresserad av detta (isåfall bra att ha som reserv) - så skulle kunna prova de närmaste dagarna... |
| Låter bra, tack för svaret | |
![]() 13.394 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Fick äntligen lite tid över för att kolla upp (själv nyfiken). Not gonna happen... Både geometri samt infästning är olika (E30 -85 till vänster och E34 -89 till höger) Länk #1 : Infästningen är annorlunda (E30 använder två hål medans E34 använder ett stort hål) #2 : Finns inget uttag i E30-dörren för den ingjutna basen för skruvinfästningen som sticker ut från en E34-backspegel (går kanske att borra upp hål i dörren och återanvända denna infästning men det finns fler problem) #3 : Geometrin stämmer inte, exempelvis så "lutar" hela triangeln mer på en E34-backspegel vilket skapar en hel del inpassningsproblem. Så för att summera, det är definitivt inte bult-på. Inte ens om man stretchar definitionen. Men hittar du en riktigt bra custare så går det såklart - då brukar det mesta vara möjligt! Så mina E34-backspeglar åker i soparna... |
| Okej då vet jag, tack för svaret | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.