|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
kära nofx16 att beskylla motståndaren för okunskap är ett så gammalt knep att det mest slår tillbaka på den som yttrar det. Jag vet vad Skoda innehåller, både fram och bak. Men med det anskrämliga rykte det bilmärket hade på 60- o 70-talen, så känns ett innehav av en sådan bil inte särsilt angeläget. Förrsten fick VW anläggningen gratis för att skapa arbetstillfällen! Och, dessutom står det var och en fritt att uppskatta ett bilmärke eller ej. Vill du åka runt i en Skoda, så inte mig emot. Bara jag slipper. Fritt val, som det heter. Jag tror inte att ens du älskar alla bilmärken! Som marknaden ser ut idag finns inte några egentligt dåliga bilar utan valet står oftast mellan känsla och vad man i övrigt uppskattar i körhänseende. Och där har vissa märken gamla synder som blir svårt att ta igen. Det tog franska bilar mer än 20 år att komma bort från roststämpeln. För att inte tala om italienska bilar vid sidan av fullbloden! |
|
|
Besso: Eftersom du uppenbarligen inte är okunnig, tycker jag att du skulle formulerat ditt inlägg på ett bättre sätt, istället för att kalla skoda för "tjeckiskt skräp som rostar och välter". Jag har aldrig påstått att jag anser att alla måste tycka om samma bilmärken, men man ska skilja på värderingar/åsikter och på vad som är egentliga fakta. Det är till exempel din personliga referens när du känner att du inte kan lita på skoda med tanke på att de välte i TM för 20 år sedan och för att VW inte betalat något för deras fabrik. Medan det är fakta att skodas bilar idag faktiskt håller lika hög, om inte högre, kvalitet som sina koncernsyskon Audi och VW. Personligen skulle jag aldrig köpa en Skoda OM INTE jag vore i samma sits som Mr. Marsupilami, det vill säga att jag skulle ha en ny, rolig bil för runt 220.000:-, då jag inte känner att de kan ge mig körglädje, stil och prestige än en begagnad BMW för samma pris. Självklart älskar jag inte alla bilmärken, men vad jag själv anser om märket, och vad som är FAKTA om märket, tycker jag inte man ska blanda ihop i en diskussion som denna. MVH Kalle |
|
|
Nofx16,Ett tips om du ska provköra den nya 9-3 sportsedan kör inte över 200 km/h bara,det gjorde jag förra veckan med följd att jag tappade frontspoilern vid ljungskile rakan på E6:an kl.22.00 mindre roligt!. Kan väl säga att det var en 9-3 vector 175hk men jag undrar om dom 175hk sov när jag körde med tanke på att bilen kändes så jävla slö :-) |
|
|
Andreas: hehehe...ska följa ditt råd och hålla mig i 198km/h ;-) Det mesta känns nog slött jämfört med 328i tror jag...lite trist referens. Får se hur jag känner....320i -88 är ju inget fartmonster precis :-/ mvh Kalle |
|
|
nofx16 Givetvis är det en värdering från min sida! Jag bara vädrade mina synpunkter på ett visst märke. Det var därför som jag avslutningsvis också påpekade att det idag egentligen inte finns några riktigt dåliga bilar. Precis som jag brukar säga att det hjälper inte hur många hk man stoppar in i en Volvo. Det förblir ändå alltid en Volvo. Men det betyder ju inte att den är dålig. Tvärtom uppskattas den av många. Tänk på Alfa, som verkligen var en dålig bil på 70- o 80-talet, men ändå behöll sitt grepp om sina entusiaster. Men Alfan var väldigt besinsnål eftersom den mest stod på verkstan (ironi!!!). Hämtat från en Alfa-ägare på den tiden. |
|
| MrMarsipulami. Är själv lite i valet och kvalet betr. tjänstebil. En icke momssmittad BMW känns som det roligaste alternativet och därför har jag provat att ringa runt till lite handlare. Någon uppsjö är det naturligtvis inte, men självklart är det smakfullt att ha en affär i hamn för en handlare, så om du lämnar en kravspec. så löser han det inom rimlig tid. En annan idé jag tänkte prova är att ringa runt till några finansbolag. MVH Robban | |
|
Copy, bra tips att lämna kravspec! Hör gärna av dig om hur det går. nofx16, hur har det gått med provkörningarna? Berätta gärna om du har tid! Jens |
|
|
Besso: OK, då säger vi PEACE för den här gången :-) Mr. Marsu: Var och provkörde Mazda 6 igår och blev väldigt imponerad! Så ta en provtur med en sådan, om du får tillfälle! Du kommer säkert bli positivt överraskad; bilen kändes nästan bakhjulsdriven i böjarna ;-) mvh Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.