AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
916

Hjälp med styling & ”trimning” 525i e60 - 04

Pi
15
PinKing
525i e60 - 04
Hej, jag har nyligen köpt en BMW 525i E60 (192hp) -04 motornummer(M54B30 tror jag) och är välidigt sugen på att göra något mer roligt utav den. Problemet är att jag är en rookie så all hjälp jag kan få är guld värd. Jag har googlat runt lite och finner ingenting mer än ”köp en ny bättre bil” istället.

1. Vad för saker ska jag köpa för att få bilen att rulla snabbare?
2. Turbokonvertering är det värt?
3. Chippa/optimera bilen ger 10-20hp mer om jag knte misstar mig, ovärt eller värt?

Kom gärna med era idéer och tankar! Tack på förhand.
Turbokonvertering är nog ända sättet att få sprutt på grejerna, du har en M54B25 för övrigt, chippa tror jag inte ens du märker nån skillnad mot original, i så fall på väldigt höga varv.
Bättre bil än en fullt fungerande e60 525 är rätt svårt att uppbringa i min värld, skulle vara en 530 då, som ju dessutom har lite mer sprutt :-)
Jag njuter verkligen av harmonin i min 525a, den är som ett Schweiziskt kvalitetsur, allt är så fint ihoptrimmat, men ingen racerbil.
Vill man ha ordentlig sprutt så får man nog kliva upp till 540 eller M5 (eller turbokonvertera som sagt).
Pi
15
PinKing
525i e60 - 04
Okej tack! Vet du om det finns något företag som söljer liksom ett ”kit” för turbokonvetterkng eller måste man på något sätt behöva lösa det själv?
Se
50
Sebastian91
530i Touring -01
Supra MKIII -89
Detta är nog lättast kanske inte billigast men du slipper hålla på med grenrör, bara en rem och lite tryckrör.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.