|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag testade Carly idag på E91:an och fick följande felkod: Engine / Motor: - Fault: Glow plug cylinder 6 - Code: 004262 Om jag fattat rätt är det fel på ett glödstift på cylinder 6. Är det lika bra att byta alla sex glödstiften? Skall jag byta något mer t ex kontrollenheten? Är det läge att byta insugsspjällen (swirl flaps) i förebyggande syfte?! Bilen har gått 11 700 mil. Tacksam för svar! | |
| Byt absolut allihopa om det verkligen är stiftet de är fel på och inte glödrelät, dom är så billiga och tråkigt att göra om det jobbet nästa år när nästa stift går sönder. | |
| Tack för svaret! Då byter jag alla stift. Ursäkta om jag inte är så insatt men glödreläet är det en per cylinder också? | |
|
Jag anser att man byter dem när skiten (bilen ) inte längre startar i minusgrader. De pajar snart igen ändå |
|
| Glödrelä finns bara ett. Inte ett per cyl. | |
| Ok olika bud. Bet någon om det är skadligt att åka med ett glödstift trasigt? Bilen startar hur fint som helst nu! | |
|
Hej igen! Ser nu att BMW original glödstift kostar 25 Euro styck medan jag kan köpa t ex BERU sitft ggr 6 med styrrelä för 110 Euro... Är det samma sak?! Är det som vanligt att BMW original kostar mkt mer?! |
|
|
Inget farligt alls. De används för att motorn ska starta snabbt och smidigt. Har du högt knack och vibrationer en stund, är ett eller flera glödstift paj. Gör din såhär i 5-10 minusgrader gäller raden ovan: Startar den fint, kör bara. Jag bytte flera gånger på min 330D 2004 och min 535D 2007, tröttnade och levde med en knackig kallstart, och det endast väldigt kalla dagar. I +grader startar en diesel lätt utan glödning. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dåliga glödstift förstör ofta kontrollenheten har vi noterat, Lika bra att byta rubbet om man har flera som inte funkar. Är ju en slitage förbrukningsartikel likväl som tändstift. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok! Tack för svaret. Misstänker vad du svarar Hasso men är det någon idé att köpa BMW original istället för t ex BERU?! Mvh |
|
| Jag letat efter en riktigt intressant länk som någon länkade för länge sen om att moderna glödstift inte alls "bara startar" inte riktigt stämmer... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det går bra med Beru vi monterar sådana då och då. Champion finns ju också såväl som NGK och Bosch ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.