|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så kommer det upp olja från en av bultarna i kåpan. Innebär det ny packning till ventilkåpan? Länk Tacksam för svar | |
|
Börja med det lätta byt packningen på bulten kostar bara några kronor på bmw. om inte det hjälper så är det ny ventilkåpspackning som gäller. kolla om det är olja i tändstifthålet om det är olja i hålet så måste du byta hela ventilkåpspackningen |
|
|
sånna sitter runt alla bultar Länk Kolla även i alla vevhusslangar du kommer åt ifalla det är täppt då kan det byggas övertryck i ventilkåpan |
|
|
Tack för infon. Det är inte olja i tändstifthålen. Ventilkåpspackning ska vara bytt på firma förra året, enligt förra ägaren, får byta den tätningen. Är ny på BMW, funderar på vevhuset jag med, vet dock inte vart slangarna går. Däremot har jag upptäckt en till läcka, under insuget någonstans Hela motorn badar i olja under insuget, ser dock inte vart ifrån. |
|
|
är det olja på insugssidan så är jag 99% säker att denna packning är kass sitter mellan oljefilterhuset och blocket. Du behöver plocka bort servopump och generator för att kunna byta denna och när man ändån har skruvat ner den sidan så kan man enkelt inspektera vevhusvent och kanske byta cyklon i förebyggande syfte. Länk men kolla först för denna packning sitter högt upp på BLOCKET så om du har läkage från topp eller ventilkåpan på insugssidan så hjälper ju inte det bytet. |
|
|
Ser faktiskt torrt och oljefritt ut runt oljefilterhuset. Det ser ut att komma längre ned och längre in under insuget. Blir ett verkstadsbesök, har en 40x40 cm stor pöl under bilen just nu..... |
|
|
Konstigt är i princip den packningen och vanos anslutning som finns på insugssidan som har med olja att göra. längre ner typ tråget? annars finns det ju möjlighet att olja går upp i vevhusventen och sen läcker ut ur en sprucken slang under insuget. Jag har själv haft olja som gått bakvägen från tråget och upp i vevhusventen men för mig sprutades det in i insuget och brände olja på 5 och 6 cyl Är ofta svårt att felsöka oljeläckage då fartvinden flyttar på oljan till ställen som inte läcker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.