|
|
|
|---|---|
|
Har en 330i som krånglar för mig. Jag å många andra som kollat tror att den får för lite bränsle. Nån tror att den får för mycket. Idag när jag försökte så sprutade jag startgas in i filtret.(sportluftfilter) så gick den bra. De gör den varjegång ja sprutar i filtret. Men sen efler de så fortsatte den gå som den skulle sen när ja skulle provköra så gick den bra i 100 meter sen blev de lika dåligt. Trycker man gasen i botten så lägger den av eller bara låter illa. På tomgång så pyser det högt å låter illa från luftfiltret ibland. Rycker jag ur kontakten till Lmm och tar det väldigt lungt när jag trycker ner gaspedalen så går det varva högre. Men trycker ja ner den lite för mycket så dör den helt. Motorn har ingen ork alls. Har sprutat startgas vid insug men hittar inget. Har kollat bränslefiltret, det är okej. Får upp 9 st felkoder. Felkoderna: Länk Luftfiltret, insug: Länk Vad kan det vara? N | |
|
Börja med att fixa felkoderna, där har du ju facit Att byta bränslefilter helt random kommer inte få den gå bra. |
|
| Fixa felkoderna? Alla har med samma fel att göra. Många följdfel | |
|
Röktesta insuget från LMM och inåt - det är troligt att det finns en eller flera läckor som ger tjuvluft. Sedan skulle jag återställa luftinsuget med luftburken och slänga bort sportluftfiltret som bara skitar ner/förstör LMM utan att ge en enda extra hästkraft... Risken är stor att LMM är körd pga. fastbränd olja och annan smuts. Utifrån bilden ser det lite konstigt ut i skarven mellan yttre och inre luftbälg - de ska sitta kloss an mot varandra! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Redan kollat läckor där. Ingenstans läcker det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.