|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag kopplade upp mig mot min F11 idag och jag ser uppe i högra hörnet att det står KL 15. Har förstått att det har något med tändningen att göra (Terminal 15) med exakt vad, någon som vet? För vissa operationer och funktioner i ISTA så måste Terminal 15 vara på men när jag har ISTA igång så står det bara KL 15 --. Hur får man igång Terminal 15. Ska nämnas att jag hade tändningen igång under tiden jag var uppkopplad samt att jag använder ENET-kabel Mvh Mberget | |
|
Länk Där har du en utförlig lista för olika elektriska anslutningar i tyska bilar. 15 innebär tändning till. |
|
|
Tack! Ska försöka med 2 tryck på startknappen utan foten på bromspedalen. Tror bara jag tryckte 1 gång på knappen igår och då verkar det som KL15 inte aktiveras. |
|
|
Hmm, något stämmer inte. Bilen säger på instrumentpanelen "Tändning till". Trots det så står det bara KL 15 -- uppe i hörnet i ISTA. Kan det vara något med kabeln, att det måste vara en annan typ. ISTA borde ju känna av att bilen är i tändning och då borde det stått något annat än -- efter KL 15. Frågan är vad som ska stå där när det funkar? |
|
| Vad står efter kl30? Enligt Youtube-klipp skall spänningen stå efter kl15 och kl30. | |
|
Står inget efter KL30 heller, bara 2 horisontellt streck. Det kan vara så att jag behöver ICOM istället för ENET sladd. Jag forskar vidare. |
|
| Korrekt, du behöver ICOM | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.