|
|
|
|---|---|
|
Har varit sugen ett tag på att få till lite roligare ljud ur 325'an. Det är en E91 325i från -06. Jag är ute efter ett lite högre ljud, gärna djupare snarare än högre/skrikande. Att bara kapa sista burken och köra raka rör där känns lite extremt, vill inte bli döv när man glider i 120 4 timmar på motorvägen. Men jag antar att jag ändå vill ha "en klar skillnad från original", annars blir det lite meningslösa pengar om det knappt är märkbar skillnad. Har satt en låg budget på max ~6-7000kr, vad har jag för alternativ? Rekommendationer? Har tittat på lite snabbt på Simons/BSR SportFlow, helpaket 6500kr. Ljudet från Remus PowerSound, endast slutburken 7000kr verkar också rätt schysst. Tips? | |
|
Hej, jag har beställt slutburken från BSR. Den fanns inte på lager till min 325.a då jag har N53-motorn med Nox-katten innan. Det var Magnus Jaasund på JMB optimering som rek den. Jag ville ha en dämpare med lägre mottryck men utan att ljudet blev för högt. Tycker t ex att M-performancedämparen låter för ettrigt - sök på tuben och lyssna den som vill. /Anders |
|
|
Jag är ute efter samma sak - känns lite löjligt att bilen låter som en elbil ;) Köpte hem ett Schmiedmann-system med två ljuddämpare & x-pipe till min nu under vintern som ska monteras under våren (bilen används ej på vintern). Tänkte dokumentera ljudet på något bra sätt (inuti/utanför osv), får återkomma. Betalade runt 8100:- med frakt (hörde jag Black Friday-rea? ;) ), får se om jag blir nöjd eller jättenöjd i slutändan. Schmiedmann-systemet på N52-bilar: |
|
|
Menade givetvis 1 ljuddämpare och x-pipe, enligt nedan: Länk Borde ju låta ganska mycket mer än original om både resonator och sista ljuddämparen ersätts plus att det blir dubbla rör hela vägen istället för 1 som tidiga 325i och 330i har (Länk |
|
|
@borka La en beställning på BMW Performance-dämparen precis när jag läste ditt inlägg, får se om jag blir nöjd eller om det låter för mycket som du säger. Lite oskön timing, men jag fick tag på en ny för 5000kr så det var bra pris. @steifan Bra pris! Var inställd på Schmiedmann-systemet jag med men tyckte helt enkelt att det blev för dyrt. Lär låta gött dock :) |
|
|
@w00tt jag tror säkert du blir nöjd, kolla som sagt på tuben, det finns ett antal klipp med ljud. Bra pris du fick! :) Du får återkoppla! Är väldigt sugen på en sådan nedan, men det blir väldans dyrt med tull och frakt, tyv. Länk /Anders |
|
|
Kör med bortplockad sista slutburk, kanske lite EPA aktigt, men skämt å sido det låter inte mkt mer än original i kupén vid normal körning och ljudet är fenomenalt bra. Går inte jämföra med e36/e46 med kapade ändrör där det bara är ett brötande ljud. |
|
| ..och där fick man meddelande att det var slut i lager och summan återbetalas, tillbaka till ruta ett då :( | |
|
Trist, du får satsa på det du var inne på tidigare då: Länk /Anders |
|
|
Hör med Ferrita i Köping annars vad dom tar för att bygga en halvsats på plats eller vad man nu vill ha, har lurat på det också men nu har jag ju köpt ett system istället. Kanske finns någon avgasverkstad i Stockholmsområdet som kan fixa en custom-lösning som inte är svindyr. På E46:an köpte jag en slutdämpare från polska Ulter Sport i kolstål som håller ännu trots flera vintrar, salt och elände. Såg att dom hade en produkt för 325i E90 nu: Länk 280€ plus frakt dårå, men som sagt inte i rostfritt (förutom själva ytterhöljet på ändrören). Jag är dock nöjd med den jag har till E46:an. |
|
|
Lånar tråden med samma fråga, någon som testat BSR SportFlow? Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
bump ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Skulle tro att BSR Sportflow är samma som Simons-systemet som finns (säkert fler fabrikat också). Tips: |
|
|
Ja det spekuleras så, jag inte helt övertygad om att det är identiskt men jag har inte funnit bevis för något av det. Det klippet är ett av få jag lyckats finna på Simons/BSR. Varit i kontakt med Simons och lutar faktiskt åt att beställa ett sådant istället: Länk Får se vad som dyker upp, kommer avlägga rapport i fall jag kommer loss att beställa. ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Nya bud, fick i dag bekräftat från BSR att det är Simons 034-H7DR som de säljer som BSR Superflow. Så nu lutar det väl återigen åt att det blir BSR. ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.