|
|
|
|---|---|
|
hej! jag skulle vara tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig med vad min icarsoft bmm v1.0 menar. arbag lampan började lysa efter bort tagning av pluskabeln. nu kommer jag inte åt några fel koder.så jag vet inte var jag ska börja o fel söka! jag får bara fram detta! partnumber 8372521 hardwarenumber 02 coding index 07 diagnosis index 07 busindex 00 har sökt på nätet men hittar inget. batteri fulladat o har testat lyse av o på tändning av o på. vet inte vad jag ska göra eller vad det är för fel. blir mycket glad om någon kan hjälpa mig så jag kan gå vidare. mvh Rickard | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det där är inga felkoder men du får ändå kontakt med styrenheten. Har du provat göra en radering ? trots att det inte finns några koder. Annars får du prova med ett annat diagnosprogram. Lampan ska inte tändas bara för att du tog bort batteriet det är inte normalt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
bekymret är att jag kommer inte åt o radera eller se några koder. blir linkerror! kör jag en scaning så kommer jag in men inte vidare. airbag systemet pendlar med active/not active jag tog den kontakten som går till sprängladningen där uppe också. efter som jag letade en strömtjuv. till det roliga är att nu tar han ingen ström när airbag systemet ligger nere. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Grattis tjuva ström kan man inte göra var som helst.Framförallt inte i ett airbagsystem. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Du läser felkoder från runda uttaget i motorutrymmet? Kollat säkringar för SRS-styrenhet? Som Hasso säger, har man airbaglampa så har man felkod. Undantaget är om styrenheten har gått sönder helt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
hej! jag tog bort den kabeln när batteriet var ur kopplat.o jag har inte använt någon multimetermätare när jag felsökt på airbag systemet. mäter från motor rummet för där ska jag komma åt allt. tror felet sitter i passargerar sättet! vet om att det sitter en adapter som lurar sättet. ska ut idag igen o se om det är något fel |
|
|
jag får nog misstänka att modulen är paj. men han kände av när jag tog den kontakten som lurar sättet. o jag tycker inte att systemet ska gå på o av hela tiden. det måste ju vara att modulen är paj? har jag fel eller rätt! kan man byta modulen om man hittar en med samma numer ytan att coda om. mvh Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.