AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
638

Kompressor nivåreglering slår inte ifrån... E61

Ms
5
Mste
520d Touring -09
Hallå! Bytte kompressor för ca 2 månader sen efter att den skurit och har varit problemfritt sen dess..
Tills för nån dag sen, då fick jag felmeddelande om batteri (discharge) och har vid två tillfällen efter det märkt att kompressorn har gått lite väl länge efter att bilen stängts av men inte tänkt mer på det.. igår morse fick jag boosta igång bilen då batteriet var helt dränerat pga att kompressorn antagligen inte stannat..
Får felmeddelande på nivåregleringen trots att kompressorn arbetar och det känns som att den inte kommer upp till rätt nivå, dock så går den aldrig i botten heller!! Inte ens när den stått still en hel dag.

Någon som har nån aning om vad det skulle kunna vara för fel???

//Mathias
Ms
5
Mste
520d Touring -09
Har kollat lite mer på det nu men blev fan inte klokare...
Började med att koppla loss sugslangen (gummi) kompressorn startar och stannar efter ca 1-2 min vilket den inte gjorde igår. Men, den blåser från den nippeln, borde den inte suga??? Kopplade även bort den lilla svarta på baksidan och där blåser den med, både från den lilla slangen som satt där och från kompressorn?? Alltså kompressorn blåser från båda ändarna....... ingen som har nåt och komma med??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.