|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte skaffa mig performancesystemet till min M2 för lite skönare ljud. Jag vet dock inte om jag har lust att lägga 10K på slutrören i kolfiber. Tycker intre att de är så snygga, och jag lägger hellre pengarna på nåt som gör bilen snabbare. Jag undrar därför om någon här på rak arm vet dimensionen på rören ut från performancesystemet? Jag vet att de är större men hittar inga mått någonstans! Kanske nån som hart systemet har lust att mäta? | |
|
Stasa på original slutrör om du ändå skall köpa ett M performance. Varför sätta billiga kopior ? Har sett en bil med andra rör å de satt inte som de skulle heller . Original är rätt anpassade i läng osv |
|
|
Joxgbg: Släng på catlös dp o kör med öppna ventiler i slutburken så får du nog ok ljud! Ps (Saknar M5 E61:an nästan varje dag) :-) |
|
|
Wolfbane; vem har sagt att jag ska sätta på billiga kopior? Det finns andra alternativ som jag tycker är snyggare. Kolla CYBA black chrome ex, ser bra mycket bättre ut. Men, smaken är som baken! Peo: Jag med!! Motorljudet på den bilen gör mig knäsvag bara jag tänker på det... :) Jag får komma förbi dig nån dag och kolla på dina byggen och tjöta lite! |
|
|
Jox: Du är välkommen, kaffet är alltid på! Wolfbane: Du är också välkommen:-) |
|
|
CYBA passar väl endast originalsystemet? Köpte hem ett set och monterade på M3an men passformen var sådär, en pekade åt vänster och en nedåt. Piggarna som de ska fästas mot gör så att man inte kan justera dom nämnvärt heller. Köpte dom via deras EBAY-shop så fick pengarna tillbaka. Mig veterligen så finns det inga andra tips som passar m-performance -systemet. |
|
|
Citat " CYBA passar väl endast originalsystemet? Köpte hem ett set och monterade på M3an men passformen var sådär, en pekade åt vänster och en nedåt. Piggarna som de ska fästas mot gör så att man inte kan justera dom nämnvärt heller " Köpte dom via deras EBAY-shop så fick pengarna tillbaka. Mig veterligen så finns det inga andra tips som passar m-performance -systemet." Det va detta jag mena, man biter sig själv i svansen när man tar genvägar oftast ;-) Kolla på helsystem i från Milltek annars, låter kanon och är prisvärt, dock blir du utan garanti på bilen direkt Japp, jag tittar in vid tillfälle till dig Peo :-) Min bil är i stort sett klar, men den kommer även att bli tillsalu i vår :-) |
|
|
Skönare ljud är det väl ingen som tackar nej till - förutom kontrollanterna på motorbanorna :( Nu för tiden så är det en närmast löjligt rigorös kontroll på att inte 95db överskrids. Min M2:a som är helt original i motor och avgassystem klarar sig men det är inte med någon jättemarginal precis. Vet inte hur ni andra tänker här som kör mycket trackdays i Sverige? På Ringen är det än så länge inga större problem med detta. Känns sisådär att köpa ett performance/öppnare system och sedan får man hålla igen på raksträckorna alternativt ligga på en eller ett par växlar högre än man vill. |
|
|
Man får köra på banor som har bullerdagar, 105 db eller ingen gräns alls. Grinigast verkar Knutstorp vara, enligt egen erfarenhet. Men 95 db är larvigt, inte ens min Cayman GTS klarade 95 db... Men i takt med att sugmotorerna försvinner så blir också bullerproblemen mindre. |
|
|
Är det nån här som kan svara på min fråga, dvs vad har ändrören för diameter? Det hade varit mer intressant än pekpinnar om att man måste köpa originalgrejer och vad det är för decibellkrav på olika banor i Sverige... När jag har fått svar på den frågan så får ni gärna diskutera vad ni vill i den hr tråden! :) |
|
|
67mm snabbt mätt med tumstocken Mvh Jens |
|
| Tusen tack Jens! | |
| När trådskaparen äntligen:-) har fått svar på sin fråga vill jag passa på att rekommendera sport kat. Till en vettig kostnad får man både suveränt ljud och lite bättre effekt. | |
|
@wolfbane1967; Jag tänkte också skaffa mig performancesystemet till min M2 är det värt det? Såg att du var lyrisk över performancesystemet men planerar du nu att sälja bilen? |
|
| aerobat: tänkte köra catless eller wagner catted dp. Körde catless samt performance-avgas på min gamla N54 135, och herre jävlar vad det lät! :) | |
| joxgbg: det kommer bli brutalt:-) Om du kör catless måste du chippa/koda. Vem använder du? | |
|
Jag ska köra med Milltek catback system och catless dp samt Wagner Ic, mappning blir troligtvis Stertman. Jag har en Milltek DP med cat o sälja då jag istället kommer köra dp utan kat. |
|
| Jag kommer nog köra MHD eller JB4, eller båda. Får testa mig fram! Har meth-kit liggandes sen min 135, dammar ev av det också. Målet är att uppgradera turbos framtiden, men det får bli efter garantitiden. | |
| joxgbg, skickde ett pp till dig för ett tag sen, om vill läsa :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.