|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vet nån om det sitter slitagevarnare bak på bromsbeläggen på en F11-2012? Med vänlig hälsning, Magnus Berget | |
| Ja, det gör det. | |
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Dock bara på ena sidan, höger sida. Så byter du bakbeläggen behöver du bara en slitagesensor. BMW kör med slitagevarnare på vänster fram och höger bak. |
|
Tack för svar! Jag tycker nämligen det är extremt lite kvar på båda bak och har ej fått nån varning än. Systemet säger att det är 900 mil kvar men det är väl vara en uppskattad tid som är satt. |
|
|
Slitagevarnaren sitter på inre belägget så det kan skilja mellan tjockleken på inre och yttre. Säkrast är att demontera beläggen för att inspektera då givaren sitter på mitten av belägget och de slits lite mer i den kant som "möter" bromsskivans normala rotation. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej! Jag tänkte byta bromsar på min bmw f11 (520d -2011 m-sport) o tänkte beställa mina delar på autodoc. Jag tänkte köra på ATE på såväl skivor, belägg samt slitagevarnare. På skivorna o beläggen står det "ej för förstärkta bromsar" men på ena slitagevarnaren så står det "för förstärkta bromsar". Kommer den funka ihop med bromsarna ändå? Hittar inte ATE slitagevarnare "fram" för fordon utan förstärkta bromsar på autodoc... PS Någon som beställt delar från atp autoteile? Rekommenderar ni den? Funkar det bra med leverans från den sidan? Är returen gratis? Samma beställning kostar 1500kr mindre på den sidan... |
|
|
Det är samma slitagevarnare oavsett om bilen utrustats med förstärkta bromsar eller ej. Frakten brukar gå snabbt, men jag har för mig att det vid något enskilt tillfälle tog.några dagar för dem att skicka iväg paketet. Jag har beställt från Atp-autoteile.de ett gäng gånger. På reklamationer är, eller åtminstone var, det fria returer. Jag tror dock att det inte är fri retur om du ångrar dig. För några år sedan beställde jag en del prylar till en e39. De två tokbilliga hjulhastigethetssensorer jag beställde var kassa båda två. Totalt skickade de sex eller sju sensorer innan jag fått två som fungerade men varje gång jag fått en kass så fick jag en fraktsedel via mail för att returnera den. (förvisso ohållbart förfarande för en bil man använder, men i det fallet spelade det ingen roll). Att tänka på är att atp-autoteile.de brukar visa tysk momssats tills du skrivit in adress och valt land, då brukar momsen ändras till svensk momssats vilket gör att prylarna blir dyrare. |
|
| Tack för snabbt svar! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.