|
|
|
|---|---|
|
Fjädrar (fjädringsfjädrar) är ju normalt uppmärkta med färgpluttar för att skilja dem åt. Någon som har en översättningstabell från färgpluttar till t ex BMW artikelnummer eller till model/motor/chassietyp? Frågetypen jag vill ha svar på är: Om jag ser en E46-fjäder på skroten/bildelsbasen som har tre röda prickar, passar den då till en 325 touring med standardchassie utan dragkrok? Eller vilka färgpluttar ska jag ha för just min bil. Att översätta mellan min bil (via chassienr) och BMW artikelnummer - kan jag ju göra via realoem.com Men artnr står ju inte instansat i fjädrarna som på andra delar så jag vill kunna avkoda färgplupparna. /Patrik, 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 | |
| Du kan kika lite i denna tråden på E46Fanatics och se om du blir lite klokare: Länk (samlad info från olika forummedlemmar) | |
|
Nja, lite klokare men egentligen bara antal samlade sample i tråden men tyvärr ingen definitiv lista/info. Söker man på E46 på mekonomen så skiljer de på sportchassie resp utan för sina OEMfjädrar. Schmiedman gör detsamma men säger att alla 6cyl utom 330 kan ha samma fjäder. Någon som har någon mer tabell? /Patrik, 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.