|
|
|
|---|---|
|
Då har man precis gjort affär på en carbonsvart 428i Gran Coupé M-sport. Manuell låda och elfenbensvit skinklädsel. Har haft otaliga 3-serien så ska bli spännande med nått nytt :-) . Hämtar på torsdag. Ni som har denna motor med manuell låda. Vad har ni för erfarenheter?positivt och negativt. | |
Verdi |
Inte för att vara sån men det är ju en 3-serie egentligen. ;) |
| Sant..Men modellen är ju bara så mycket snyggare.Skulle egentligen köpt 328 men då priset på 428 var typ samma så var det inget att tveka på.😊 | |
Verdi |
Absolut. Den är väldigt snygg. Mer praktisk än en sedan också. Bra val! |
| Låter som en snygg kombo, upp med bilder när du får den! Grattis! | |
| Mycket nöjd med 430i! Ännu nöjdare nu efter att äntligen ha tagit mig för att slå av ASD via Bimmercode! | |
|
Hade en 328i manuell innan jag bytte upp mig till 430i GC och jag är övertygad att du blir nöjd! Enda nackdelen som jag kunde uppleva ibland var att kopplingen kunde hugga lite vid start... Men det är väl kanske standard på dubbelmassesvänghjul.. Hade liknande på 125:an. Annars tycker jag X28i var kanon, stark, snabb & relativt snål.. Mikaelak |
|
| Antar det är denna? Länk - var tvungen att kolla hur många manuella det finns, 30st eller 16%... syns knappt på blocket. | |
| @tsint: Klädseln på bilen i din länk din ser inte så elfenbensvit ut. | |
| Nu ska inte du vara petig, kanske bara dålig kamera =) | |
| Nä..klote min på Bmw i Malmö.. Ligger den i länken ute på försäljning? Har inte sett den innan när jag letat.. | |
| Nyss hemkommen med 428:än.. En sak slog mig. Många klagar på motorljud. Herregud..efter 6500rpm så är det ju ståpäls! Slår min gamla M3 E36 lätt!! | |
| Är någon sugen på att köpa en fullutrustad BMW GC 428i xdrive , kommer snart komma upp på kvd (2 veckor cirka) så håll utkik där. Carbonsvart, elfenbensvit skinnklädsel och varenda klick i utrustningen som finns att välja. Det ända den saknar var dragkrok. Cirka 5200 mil. | |
| Har nu kört bilen några veckor och mpste säga att den är bra mycket vassare än förväntat. Ljudet när varvräknaren passerar 6000rpm är helt i klass med de äldre raka 6:orna. 0-200 km/h på dryga 20 sek är helt Ok! Kommer bli fler 428/430!! | |
| Har tidigare haft många Bmw bensin 6-or och kan instämma att det morrande ljudet och kraften är grym i denna 4-a och mycket bättre än tidigare ej turbo 6-or. Har även installerat JB4 trimbox som yttligare ger ändå mer kraft i hela varvtalsregistret. | |
|
Samma här. Har haft ett 10-tal e46 328-330 och E36 M3 men denna är den som gått bäst utan tvekan. Kunde dock låtit lite mer på låga varv😊 Hade funderingar på att köpa bsr box men känner att det räcker som det är för tillfället.. |
|
| Härligt att ni är nöjda med 28i-motorn. Jag tycker det är en trevlig och användningsbar motor men för mig saknades de två extra cylindrarna. Synd för 28i är ju klart billigare. | |
| Klart man hellre hade haft en 435/440 men tycker inte dom slantarna det kostar extra är värt det..Men man ska aldrig säga aldrig..😊😊 | |
|
Nix det skall man inte ; ) Eftr mkt om men så blev det en 440 inte M4 som planerat (för obekväm). Men eftr 7500 mil i 428 (som är en riktigt bra bil) så är 440 värd var enda krona. Har kört en hel del 435 manuell och var då inte imponerad. Tror att det är en ny motor i 440( B58) som är skillnaden. För skillnad är det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.