|
|
|
|---|---|
| Har beställt en 520d xdrive touring med m-sport paket. Tänker ta original 18” fälgarna och sko om till dubbdäck och köpa nya 20” sommarhjul. Det jag nu funderar över är vilken däck-dimension som är lämplig på en 9” eller 8.5” bred fälg? Vill gärna ha lite gummikant så man slipper skrapa fälgarna mot trottoarkanten. Hur bred fälg/däck kan man ha på en G31 som mest? | |
|
Jag har beställt vossen nya fälg 20" och för att få dom konkava så blev det 10,5" bak och 9" fram. Jag tror det skulle vara 295 bak och 255 fram, minns inte vilken profil det var. |
|
|
Stapelv< Behöver lite tips och hjälp. Jag är ute efter 20" fälgar till min G30, men det är ingen som kan hänvisa mig till någon fälg som har 10" bredd på bakfälgen eftersom de säger att det är risk att du går emot M-bromsarna (jag har de blå M broms oken). Jag var ute efter Axe Ex20, men blev nekad av säljaren där de sa att de kan beställa på min risk. Det var 8,5" fram ET40 och 10.0" bak ET42. Vad tror du om detta? Har du bild på fälgen du beställt från vossen? |
|
| När jag åker xDrive så väljer jag samma dimension fram och bak på fälg och däck så man kan skifta och få jämt slitage och spara xDriven. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.