|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ett konstigt problem som kommer upp ca en gång i veckan! när jag startar bilen just när detta händer så är stereon nollad, Klockan visas i displayen och allt är nollställd, så man får söka efter radiostationen igen sedan ställa in bas osv.. sedan funkar det klockrent ca en vecka och samma sak igen vid start.. Vad kan detta vara för något som slår ut minnet på den ca en gång i veckan? Batteriet till bilen är nytt och även inkodad, bilen är en 335d 2008 Adu Oancea När du älskar att köra | |
|
ingen? |
|
| Är den lättstartad annars, alltså bra snurr på starten ? | |
| Japp bra fräs på den | |
| Sparas inte inställningarna i nycklarna?. Kanske är batteriproblem i dessa? | |
| Dessa nycklar laddas väl upp i tändningslåset. Plus att båda nycklarna jag har är nya | |
|
Jo, det stämmer att de laddas upp i tändningslåset men batterierna kan väl bli kass ändå. Nu har du ju nya nycklar så batterierna är väl nya de också. Vet inte hur det är på e90, men på äldre bilar så ska man initiera nya nycklarna till bilen för att de ska fungera? men i så fall borde du inte kunna låsa/låsa upp bilen. |
|
|
Länk Verkar vara batteriet trots allt. |
|
|
Hade bekymmer med min att startmotorn inte ville gå runt med nån fart. Till slut startade den inte alls. Visade sig att det var jordflätan mellan motor och chassi som oxiderat av. Kunde ta den med handen och dra bort den.. Kanske inte har något samband med dina problem men ibland får man tänka lite annorlunda. Bil 320 -07 |
|
| allt fungerar precis som det ska förutom det i bland då, bra snurr på starten batteriet helt nytt och inkodad. | |
|
Bytte till extra nyckeln och i morse när jag startade så va det nollat igen. Så då måste det väl vara nycklarna som det är något med? Konstigt för dom är sprillans nya BMW original nycklar, prova koda om dom? Som sagt kan gå upp mot en veckan innan den nollas igen! Adu Oancea När du älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.