|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Nja de låg ett annat lock i skuffen som ja testa men de fungera sämre än de ja hade på. Inte omöjligt att båda locken är kassa. Tänkte testa locket från min 530 men på de locket står de 1.4bar (diesel) medans locket som sitter på 528:an står de 2.0bar på. Spelar de nån roll eller måste bensinarn ha 2 bar? |
|
| Säkert bättre än ett trasigt, dock kommer ju locket släppa ut trycket för tidigt! Finns nog en orsak varför de är olika tryck mellan modellerna👍 | |
|
Ska testa diesel locket i helgen som första test. 530:in ska säljas helst nu. Ska bes på ons vet om lite trasiga lampor nå möe annat ska de inte bli då precis allt annat är bytt. Kostat på den 90k (kalla mig idiot) hehe men har tyckt om biln men nu läcker hoo diesel så ja lessna ur så den ska bort. Bes eller inte. Är på jakt efter en golf 2:a som pendlar bil. |
|
|
Dags å uppa lite här igen. 530:in har gjort sitt sista med mig nu. Efter diesel läckan å kass diesel från söderbärke så får hon inge diesel alls å innan hon dog så blev de en bes med 6st små fel. Miltal49100 vid bes nu står mätarn på 49300mil. Hur som helst så är all lust borta så nu plockas de delar från den till kombin. Ska flytta framljusen huvlås + wire. Kylan + expansionkärl i hopp om att de blir bättre med ett löst kärl istället för de som sitter på kylan. Vinterhjul å stereon ska me från dieseln. Samt el fläkten framför kylan ska flyttas. De e väl de som ska flyttas. Plocka även av bakljusen med vita blinkers om nån är sugen på dom? Coilsen får sitta kvar orkar inte plocka av dom. Om ingen är intresserad av dom före fredag. 530:in har ja kostat på nästan 100 papp under den tiden ja haft den så de sitter massa nytt nja nu bättre beg på na men med detta diesel problem så rann all ork å lust bort. Kan lista bes felen. Halv ljus för lågt. Xenon justeringen ur funktion. Ett positionljus (gick sönder i hallen) Bården i framrutan för bred. En spindelled. Ett styrstag. Som sagt bara skit fel. En ny xenon givare ligger i biln. Men har tappat lusten på att jaga mer mil i denna trots att ja fortfarande tycker om na. Men som sagt nu ska 528:an få mer tid å förhoppningsvis räcker de me nåt från den andra wink |
|
|
Väcker denna tråd igen. Hamna i en annan tråd å han fick svar om den elektriska Vatten pumpen. Så här ligger min fråga om den. Ja har hört pumpen surra när man slår på tändningen trodde då att de skulle va bra med de. Testat luftat å åkt men kommer mina 2mil å massa tomgångskörning. Hur som helst när ja hitta den där andra tråden så hade nån svarat att den pumpen ska trycka ut vatten som man ser i kärlet under locket. Så va nyss ut å testa detta. Pumpen låter men att de kommer vatten under locket eller nån tendens alls på att vattnet rör sig finns inte. Kan mitt fel ligga i detta? |
|
|
Fyll på kylarvätska till max kall, det kan ta 10-20 sek innan pumpen "tar". FAF |
|
| Stod i 5min de hände inte ett smack =/ | |
|
Tillräckligt mycket kylarvätska? Är det säkert att det var pumpen du hörde, den sitter i underkant på kylaren på förarsidan? FAF |
|
|
Vätska finns =) Nja ja trodde den satt på innerskärmen på vänster sida =/ |
|
|
så här kan det se ut, längst ned på bilden, i mitten. Länk FAF |
|
|
Den borde ja sett när ja plockat ur kylan =/ Ja kan ju ha fel som tror att den som sitter på innerskärmen är den elektriska pumpen även om denna surrar då man slår på tändningen. Ser ut som 2st cylindrar fast hela enheten sitter ihop. Vet inte hur man laddar upp bild här =/ |
|
|
De e nog värmeventil ja hittat på vänster framskärm =/ Ska ut å rota lite mer under huven |
|
|
Om man ska hitta denna elektriska pump nånstans på en sida va heter pumpen? |
|
|
kan vara den här: Länk Länk FAF |
|
|
Tackar =) Helt klart värt å byta den ifall om de nu för en gångs skull kan vara nå enkelt. |
|
|
Dum fråga men. Denna elektriska pump är inget ja hittar på min =/ sprang på skroten nu nyss å hitta en 528i som dom plockat kylare å maskin ur men pumpen hängde löst under så d3 hjälper inte mig nåt =/ Gla påsk på alla =) |
|
|
Detta är allt jag hittar på min. Länk Fungerar detta på samma vis som en extra vattenpump? Min surrar iaf men blir ingen skillnad på vattne i expansionkärle när man har tändningen på eller inte. |
|
|
Det är nr 6 här. Länk Har med värmen i kupén att göra. Knappa in chassinumret på realoem för din bil. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Värme har ja ju hela tin när biln är igång. Men ja trodde ja hade en extra pump å att den va kass därför ja kommer 2mil innan tempen sticker. Men ja får väl bita i sura äpplet å inse att de e toppen eller packningen ändå. Fast enda symptomet ja har är att tempen bara sticker under körning stannar man på tomgång så sjunker tempen te normal igen å man kan åka en bit igen. |
|
|
Länk Är det denna cirkulation pump som ger upp? Kan ventilerna surra när man bara har tändningen på men pumpen står still? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.