|
|
|
|---|---|
|
Hej, Gör en chansning att ställa frågan här i förhoppning om att någon annan upplevt samma problem. Började från ingenstans med att helt sluta starta. Tändning fungerar, alla lampor lyser och motorn går på startmotorn utan problem. Den tänder dock inte! Försöker man 4-5 gånger så går den ibland igång. När den väl är igång går det att köra utan någon som helst antydan till problem. Stänger du av bilen och sedan direkt försöker starta bilen är problemet tillbaks. Ibland kan den dock starta flera gånger på rad helt normalt. Har gjort felkodsläsning med en OBD2-läsare och fått fram felkod P2620. Jag testade att radera felkoden ifall det var så att den var lagrad sedan tidigare, men icke. Efter att ha kört cirka 10 min läser jag koder igen och den är tillbaks. P2620: Throttle Position Output Circuit/Open är vad jag kunnat komma fram till genom att googla men blir tyvärr inte klokare. Har testat batteriet, verkar inte vara problemet då den läser cirka 12.4V och har även testat med startkablar kopplade till annan bil. Alla tips är av intresse! Tack på förhand! | |
|
12,4V i vilospänning är i praktiken urladdat batteri... En diesel behöver bra kräm i batteriet för att starta! Prova med att ladda upp batteriet med en bra laddare i minst ett dygn och se om problemen försvinner. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svar! Batteriet har stått på laddning, och har dessutom testat med startkablar till en bil som står igång på cirka 2000 varv, så det bör inte vara batteriet. |
|
|
Tänkte meddela hur det gick ifall någon annan har liknande problem. Lämnade in bilen till en verkstad som bytte gasspjället, glödrelä och soppapumpen i tanken, och bilen har fungerat klanderfritt nu i cirka en vecka dagligen i -15 grader. Om allt behövde bytas eller inte låter jag vara osagt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.