|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har en BMW 118D 2008, när jag ska kolla oljenivån så står det bara att den är "inaktiv". Se bild Länk Någon som vet vart denna mätaren sitter så jag kan se ifall det finns någon över huvudtaget eller om jag måste beställa en ny kanske. Bör nämnas att hela motorn är bytt av tidigare ägare på en verkstad pga fel i den gamla motorn, men bör ju vara likadan som satt i! Tack för hjälpen mvh | |
|
Antagligen nr 4 här: Länk Nästintill förbrukningsvara... Byts lämpligen i samband med ett ordinarie oljebyte. Om motorn är en oljeslukare, blir det naturligtvis nervöst om det är många mil kvar till service. Då får du överväga vad göra. För det finns väl ingen sticka? Kolla för säkerhets skull att jag valt rätt bil, så att P/N stämmer. /Lennart |
|
|
Länk Oljestickan har väl alltid funnits kvar på oljebrännare...? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Tack för svar! Får nästan lämna in den så de kan felsökas vad det är för fel och se om det är mäckigt att byta själv. Ja det är fortfarande oljesticka :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.