|
|
|
|---|---|
|
Här om dagen var jag lite osäker på om jag låst bilen när jag skulle gå ifrån en parkeringsplats. Drog en extra gång i bakdörren och den var olåst. Men till min förvåning fann jag att jag ändå hade låst bilen. Började testa lite och det verkar som att just vänster bakdörr inte låser sig som den ska. Om man öppnar och stänger samt låser ett par gånger med knappen på nyckeln så låser den sig till slut men i princip varje gång jag ska låsa bilen så måste jag "greja" lite för att få vänster bakdörr att låsa. Någon har upplevt detta/har en ide om var man ska börja? Finns det någonstans man kan smörja låset utan att riva hela dörrsidan? /DJ | |
|
Hej, Gissar att låsmotorns interna kontakt(er) börjar missa. Du kan kanske laga den, eller räcker det kanske med lite filande eller elektronikrengöring. Men du lär behöva demontera hela enheten för att kunna åtgärda. Nr 01 här: Länk /Lennart |
|
|
Länken blev otydlig. Bättre nu, hoppas jag: Länk /Lennart |
|
| Hade samma på min e91a. Köpte ny låsmodul och bytte i dörren. Inte så jobbigt men tänk på att sätta tillbaka modulen på samma position som den gamla i dörren. Det finns viss justermån! | |
|
Tack för tipsen, jag ska undersöka den lite närmre. Stark Industries: Går det att plocka ur låsmodulen från kanten på dörren så man inte behöver riva hela dörrsidan? /DJ |
|
| Dörrsidan måste bort och isolering under måste lossas delvis. Det finns bra DIY på detta på youtube. Köp plastdemonteringsverktyg på t ex biltema. Låsmodulen finns från t ex leebmann24 något billigare än i Sverige. | |
|
Eller här: Länk /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.