|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har problem med en bmw e46 airbag, abs och sntisladd lyser i panelen men det går inte komma åt att läsa felkoder. det som går att läsa i bilen är motorstyrdon ENDAST. Finns inget 20 poligt uttag i motorrumet utan endast 16 pol i bilen. Har provat att koppla ifrån abs enhet och läsa utan det ikopplat har mätt jord, klämma 30 och 15 och allt är som det ska till abs enheten. har även mätt diverse jordpunkter i bilen. Självklart är säkringar hela om det nu inte gömmer sig någon säkring någonstans som jag missat. Vet att fler haft liknande problem men hittar ingen med återkoppling. Tacksam för all hjälp jag kan få! | |
|
Vad är det för felkodsläsare? Har du anslutit batteriladdare under felkodsläsning? Vid för låg batterispänning svarar inte alla moduler. Har du halvljuset på? Om halvljuset inte är påslaget svarar inte heller alla moduler. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har bmw scanner fungerat felfritt innan på många bilar sen har jag autocom och x431 som är grym. har ctek stora laddare med funktion för stöd vid felsökning osv. så allt är som det ska så långt. fick ur en felkod ur ecu nu där det står can kommunikation med instrument. har även bytt till ett annat kombi instrument då kommunikation med canbus verkar gå igenom det om jag fattar rätt på elscheman. det är ett can fel troligtvis och frågan är vart då den verkar släcka kommunikation med allt utom ecu? Jag kan tänka fel och inte tillräckligt långt...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.