|
|
|
|---|---|
|
Radion har tappat kanalerna på min E61 - 09. Den hittar inga kanaler längre. Kan det vara kabelbrott eller fukt? Allt annat fungerar som det ska... | |
| Kabelbrott eller antennförstärkarproblem. Har du bytt kabelstammen i bakluckan? | |
|
Har bytt kabelstammen på höger sida... för 2 år sedan.... |
|
| Fick samma problem på min E91a, när jag skulle laga kabelbrottet i bakluckan så var det lagat en gång tidigare... så kanske värt att kika på igen? | |
|
Ok, tack..... Ska kolla när jag får lite lust.... |
|
|
Min E61 har också tappat kanalerna. Kablarna ska ha varit bytt för ett par år sedan. Testat annan antennförstärkare utan förbättring, så tror det är kablarna ändå, har bara inte orkat ta tag i det ännu. Du får gärna höra av dig när du kollat upp det |
|
|
Det ska jag göra.... om jag hinner först.... |
|
|
Sitter kablarna till radiomottagaren på höger sida på bagageluckan? Kan man kolla om det saknas ström till den? |
|
|
Nu har jag äntligen fixat radion, det var 4 kablar som var helt av. Fick skarva dit nya kablar, så nu funkar både radion och shoppingluckan. Det sitter 2 kablage på höger sida och det var det innersta kablaget som var av.... Hoppas det hjälper någon... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.