|
|
|
|---|---|
|
Ville bara dela med mig till er som inte heller har fått bort sin ratt.... Jag satt där och slet och svor och ryckte i ratten.... Muttern var dän skruvad och brickan borttagen... inget kunde hålla fast den.... När jag precis ska ge upp så sätter jag in nycklarna i tändningslåset för jag skall ta ut en Cd skiva.... och vips så får jag hela j**la ratten i knäet... Alltså ratten vägrar lossna om rattlåset är aktiverat... OK Jag fattar ratt lås är till för att man inte skall kunna vrida i sidled, man att det verkligen var ett rattlås bokstavligen talat hade man ju ingen aning om.... Bara så att ni vet... BMW Gör säkrare bilar än vad man tror! ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett tips. Låt muttern sitta kvar på några gängor,medans du rycker i ratten, för när den släpper från axeln, gör det attans ont på näsbenet om du inte har muttern kvar.Ratten kan ju sitta rätt fastkilad på axeln, åtmintone första gåmgem man ska ha bort den. MVH Hasso |
|
:) ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Visssel vissel... tralla la la la.... Har ALDRIG hänt mig... *ironisk* AJ va ont det gjorde (var 18 och bilen var en Volvo med rak 6:a). ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
På min 320 E30 bytte jag ratt och jag slet som ett djur när jag skulle lossa den. Det gick fan inte men efter att ha snurrat ratten ett halvt varv lossnade den direkt. Varför vet jag inte men kanske är ett säkerhetsskäl. Skulle den lossna när man kör så går det ju åtminstone inte så fort när ratten är snurrad ett halvt varv. === /MP |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Magnus:2ggr samma bil ett år imellan. :))Musse 289HP67 MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.