|
|
|
|---|---|
|
Har en F11-2012 med original webasto dieselvärmare, nya batterier fjärrkontrollen. Men den vägrar starta via fjärren, funkar bra att aktivera den via Idrive så jag vet att värmaren funkar. Har testat att ta ut batterierna ut fjärren och in igen men funkar ej, någon som har den magiska lösningen? Mvh Magnus Berget | |
| Tror jag läste nåt här att med den senaste mjukvaran i bilen så uppstår det här problemet och bmw har inte löst det än. | |
|
Ok! Fast jag har inte fått någon ny mjukvara eller så. Värmaren-fjärren har bara slutat få kontakt med bilen liksom. Trycker jag på övre knappen (on/off) så tänds gröna lampan men slocknar direkt, normalt sett så ska den vara fortsatt tänd tills jag trycker på start och då blinkar den som en bekräftelse. Berget |
|
| Har du kollat felkoder med nån läsare eller verkstad? | |
| Har du en "Mode-knapp"? Kolla med att trycka på den först. | |
|
Har ej kollat felkoder men har en dator med ISTA på så får väl plugga in den. Modeknappen har jag men inget funkar.. |
|
| Utifrån din beskrivning drar jag slutsatsen att det absolut är i fjärrkontrollen problemet finns. Vore jag dig skulle jag först testa en annan uppsättning nya batterier eftersom fjärrkontrollens beteende är typiskt när batterierna är dåliga. | |
|
Kolla om detta fungerar, så gjorde man på E61 med webasto koppling. Alltid värt ett försök iaf =) |
|
|
Kolla om E60/61 metoden fungerar. Annars är det endast BMW som kan programmera på F10/11, se här: Länk |
|
| Jag hade samma problem med min fjärr att den gröna lampan inte lös utan bara blinkade till. Bytte batterier men det hjälpte inte. Märkte då att om jag inte satte på locket över batterierna så höll den sig fortfarande tänd. La en bit eltejp över batterierna för att hålla dom på plats och få luckan ligga tajtare mot batterierna och sen funkade det. Så prova detta först. | |
| Tack, ska prova det! | |
| Jag har fått precis samma fel. Jag tappa den i golvet och misstänker att den gått sönder. Men den lyser bara när jag håller in knappen. Hur löste ni det? | |
|
Hej! Jag åkte till bmw och då parade dom ihop det för 300kr :) |
|
|
Jag har samma problem ibland och i mitt fall beror det på samma sak som i Flurres inlägg ovan, det räcker med att 'klämma ihop' fjärren för att det ska funka. Så de 300 kr på BMW...kanske bara var en liten 'fjärrkram' ;-) /M Mina bilar: Länk |
|
|
Hej! Min hade haft batteriet ute för länge och hade tappat minnet. Så den behövde nog mer än en kram :) testade själv via ISTA och enet-kabel men just denna operation krävde nån annan kabel för att KL15 (terminal 15) skulle vara aktiv.. |
|
|
Pratade med Webasto i Sverige. Dom sa, lyft pluspolen på batteriet och sen när du kopplat in batteriet i bilen igen hållar man in "off"-knappen till den lyser. Detta är dock inte säkert att det funkar på BMW original webasto. Ska testa, återkommer med besked. |
|
|
Nu är det pinsamt. Jag köpte nya batterier igår. Även om jag visste att det inte skulle hjälpa. Har mätt dom gamla. Som nya. Men, med nya batterier funkade det. Så, köp nya batteri om det inte fungerar. |
|
Lasse Karlsson |
Hallå alla! Hade exakt samma problem med min fjärrkontroll. Var inne hos Bavaria i Uppsala, och kollade med dom , ang om de ev visste vad felet kunde vara. Dom bytte batteri(vilket jag redan hade gjort) utan gott resultat! Fick rådet att beställa tid, så dom skulle kunna ta in bilen och fjärren, för felsökning! alt köpa ny för strax över 3000 spänn. Åkte hem o kom på att titta här på Forumet, för att ev kunna få tips på lösning. Flurre hade lösningen! En liten bit eltejp, på batteriet, och på med luckan! Funkar klockrent, kort sagt, ett kontaktproblem i mitt fall! HA DET! modolasse |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.