|
|
|
|---|---|
| kom från f11 med bmws standardstereo. den var väl okej men tänkte att till nästa byte så får det gärna bli lite mera välljud. sitter nu med bmws harman kardonpaket i f25an och undrar om det är någon större skillnad egentligen. något renare ljud men ljudbilden känns ganska så tillbakalutad och basregistret lämnar en hel del i övrigt att önska kan jag tycka. finns det några bra uppgraderingar man göra för att höja ljudet utan att riva ut alla delar? | |
|
Nu är det nog snarast prestandan du pratar om, och inte kvalitet. :) Men i vilket fall som helst så är väl bilstereo över lag sådär. Uppgraderingarna brukar vara bättre men fortfarande sådär. Börjar du riva ut delar så är ju risken rätt stor att bilstereoaffärens säljare tänker att "Jaha, här är en kille som vill göra av med pengar" och så föreslår han ett system som kostar en betydande del av inköpspriset för bilen. |
|
|
En bra uppgradering är att byta ut originalstegen mot ett Match PP86-dsp Bmw, det medföljer ett plug n play kablage till det. Med det steget så kan du koppla in en dator och ställa in ljudet precis som du vill ha det. Vad jag hört så är original huvudenheterna helt okey, likaså mellanregister+diskan, svagaste delarna är original stegen och basarna under stolarna i E och F serierna. |
|
|
AlexanderK: Liiiiite hårklyverier där va? :) Är med på att bilstereos självklart inte kan ge samma ljud som en hemmastereo.. Men... kan ändå tycka att vissa bilmärken faktiskt har ett "bra" ljud, tex volvo. Visst kan man byta allt och det kostar hur mkt som helst men frågan var ju om det är någon enstaka optimering man kan göra som ger ganska mkt utan just att göra en total makeover. Hewi: När jag tänker efter så känns lite som ljudet är lite "klent" så ett kraftigare steg kan kanske avhjälpa det hela. Stort tack för tipset! |
|
| bluetrain: Om du drar lite grövre + och - till steget så ger det 20% mer effekt, originalmatningen är väldigt klen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.