AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.451

Hur/var spricker era vindrutor? F10/11

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Varje gång jag har gjort jämförelser mellan olika bolag (vilket jag brukar göra vid årsförfallodagen på varje bil) har Länsförsäkringar varit billigast för mig - dock har de en procentsats i stället för fast pris för glasförsäkringen.

Men det kan skilja mycket mellan olika bolag beroende på försäkringstagaren/bil/bostadsadress etc. etc. så man bör kolla runt lite innan man bestämmer sig...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
För mig är TryggHansa billigast och bäst. 1500 självrisk på glas och 100 för lagning. Maskinförsäkring är viktigt att inte ha en procentsats på. Nu har BMW ändrat på det men har du en gammal försäkring ska du kolla vad som gäller.

Gå in på de kända försäkringsbolagen och kolla online vad du får betala och kolla villkoren. Och gör det varje år.

Lycka till Peter
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Viktigt när det smäller i glasrutan är att torka rent och sätta dit en tejp så snart som möjligt och åka till glasmästaren och laga stenskottet. Förra veckan var frun ute och fick ett stort stenskott som jag åkte och lagade dagen efter.
Ruggigt imponerad av lagningen det syns nästan inte alls.

Efter en massa googlande och diskussion (bråk?) med frun kom jag fram till att de flesta stenskott får du av bilar som kör om dig och lägger sig framför dig och sen gasar på för att köra om fler bilar. Även bilar som gasar på för att köra ut på motorväg drar upp mycket sten odyl.

Dessa två saker kan man ganska lätt undvika genom att släppa gasen eller bromsa så att avståndet ökar.

Mötande bilar är väl mest tur/otur.

De två senaste stenskotten är omkörande bilar som lagt sig före....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.