AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
879

Borttappad nyckel , 745i- 2002

Hej jag upptäckte precis att jag tappat min nyckel till bilen efter att haft en helvetesdag ändå !!!
som tur var hade jag tagit ut reservnycklarna jag för inte länge sedan hade liggandes i bilen inför en eventuell försäljning som aldrig blev av...

så jag kom in i bilen och även fast batteriet var kasst för hur ofta tänker man på att byta nyckel ibland så även reservnyckeln laddas, nåväl det får bli morgondagens problem, det stora problemet jag har nu är att någon i min närhet kan gå omkring med min nyckel och klicka tills han ser en bil som blinkar och öppnas , jag antar att jag får bege mej till närmaste BMW handlare och programmera om bilen och den nyckeln jag har kvar eller hur går jag till väga, men det kostar väl en förmögenhet gissar jag
polisanmäla förlusten av nyckeln kan ju vara bra men hjälper det vid en eventuell stöld av bilen hos försäkringsbolaget, knappast troligt känner jag rent spontant...
Är det någon som vet är jag oerhört tacksam för svar....
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Kostnaden för en ny nyckel borde eventuellt kunna gå på hemförsäkringens drullemoment, eller bilförsäkringens drullemoment om du har det. Givetvis med sedvanlig självrisk. Kostnader för eventuell omprogrammering med mera borde nog kunna ingå i det faktiskt.

Eventuell omprogrammering ingår ju så att säga i försäkringstagarens omsorgsplikt, och då bör även den vara ersättningsgill.
Jag hittade faktiskt nyckeln till slut, den hade ramlat ner bakom en byrå =)
otroligt skönt att jag inte började programmera om nycklar och polisanmäla förlusten
som min första tanke var, så nu är allt frid och fröjd ett tag igen=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.