AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.380

Knakande ljud vid start och sväng F11 535D -11

ma
5
maxizor
F11 535D -11 M-Sport
Har fått ett problem med min bil att den knakar till ibland ifrån bakre delen av bilen, låter lite som en dålig bussning eller något som kanske metall mot metall. Oftast kommer det när jag backar ur och sedan börjar köra framåt, låter inget när man kör utan precis när det övergår ifrån framåt till bakåt eller tvärtom..

Har ni några Ideér? Bilen har gått 11k mil och även aktiv styrning vilket innebär styrning på bakhjulen!

im
123
immis
520d -14
ganska urusel på bilar men om det knakar,kan det vara broms som ligger på?det knakar i uppförslut på min när jag ska iväg,har du plan mark så kanske det inte är det.menar din autobroms,har en f10 520d 2014
Jag har precis samma fel på min F11 med aktiv styrning, knakar bara till när man startar och vänger sammtidigt.
tror inte det är bromsarna.

Men säg gärna till om du hittar nått fel på din.
ma
5
maxizor
F11 535D -11 M-Sport
Tänkte lämna in bilen till GW Engineering så får de kolla på det..

Nu dog dock nivåregleringen bak, bytte bälgar i höstas så måste reda ut vad det kan vara först. Säkringen hel... Ska kolla relät ikväll.

Visa användare
4.005
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Kollat så att det inte är en fjäder som har brustit?
Maxizor hur har det gått med din bakvagn? hittat någon orsak till ljudet?

Själv så tyckte jag att det var dåliga bussningar till stagen till intergralstyrningen på min, så ja bytte dom stagen men tyvärr så försvann inte ljudet..
ma
5
maxizor
F11 535D -11 M-Sport
GW kollade på den för några veckor sedan men hittade inget fel, kunde inte riktigt reproducera ljudet heller mitt i snöstormen när jag lämnade in den... :(

Men han hittade inga glapp/fel, ska lämna in den igen när vädret är lite trevligare!

Surt att det inte blev bättre för dig Andreas81!

Ni
199
Niclaza
535d lci
Hej!
Bumpar denna.
Någon av er två som hittade en lösning på problemet? Har nämligen samma symptom på min.
Knäpper till i bakvagnen precis vid start. Oftast när man svänger samtidigt eller backar .

Tacksam för svar om ni hittade problemet.
Mvh
Kankse är det handbromsen som släpper när ni kör iväg?
Kan få det ljudet ibland på min e60 också när den stått med handbromsen i (aktiverad) ett tag.
ma
5
maxizor
F11 535D -11 M-Sport
Löste aldrig felet, men lät bara när det var kallt ute, troligen därför GW inte hörde något då bilen stått inne... Troligen bara någon led i bakvagnen som var lite trög! Har inte kvar bilen nu heller..

Det var inte relaterat till handbroms då det inte lät när man backar rakt, utan endast vid sväng!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.