|
|
|
|---|---|
| Nu har jag råkat ut för det som verkar vara ett klassiskt F25-fel, att led-listen i bakljuset slocknar. Det finns folk på blocket som säljer drivdon/kretskort till bakljusen för ca 750 kr. Nån som testat? Funkar det? Har skickat en fråga till ”min” Bmw-verkstad och frågat vad byte av hela insatsen kostar, men inte fått svar. Nån som kan ge tips? | |
| Finns på mektips hur man fixar det med en ny drivkrets. | |
|
Usch då, det innebar ju lödning och grejer. Nån som vet nån enklare lösning? |
|
|
Byt ut orginalet mot en sådan här grunka istället , man kan fixa det utan lödning då Länk |
|
|
Köp kretskortet på ebay för ca 200kr. Byter den på 5 min. Länk |
|
| Bytt på båda mina bak å det funkar kanon! | |
|
Jag köpte också kretskort på E-bay som moose69 beskriver ovan. Det var enkelt att byta i lampinsatsen och fungerar fint! |
|
| Köpte kretskort på ebay från ryssland fungerade perfekt. | |
| Jag har beställt från den där ryska killen också, men paketet ligger nånstans i Sverige sen 1,5 månader sen, okänt var... | |
|
På den tiden hade du hunnit med en lödkurs också,kunde va bra att ha i framtiden om du inte tänker byta märke. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vi har fixat 3 bakljus på två X3 denna vecka var nån kalllödning på kretskorten samma ställa på alla. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.