|
|
|
|---|---|
| Tjenare, funderar på en 325 -88 15000mil(har ej kollat upp det) 4ägare 2-dörrars hos bilhandlare,begärt pris 25000:- måste tyvärr byta in en bil så priset kan man nog inte göra så mycket på,men är det "normalpris" annars, är motorn samma som i tidigare 325:or,vad är viktigast i motorväg att kolla/lyssna efter förutom "tyst" kam, vore tacksam för lite tips, ingen extra utrustning värd att nämnas | |
| Är den fin så låter det som ett bra bris för att vara hos handlare. Motorn är med små undantag samma som sitter i de utan kat -87/88. Det är väl just katalysatorn som skiljer. Du kan ju kolla att koppling och låda är okej det är ju ganska lätt. Annars är det väl grundlig genomsyn som gäller med en bil i den åldern. Viktigt är att topplocksbultarna är av torxtyp. Är det vanliga sexkant bultar bör de bytas omgående då det kan bli ras... Men köper du på firma kan ju de fixa det. Syns förresten genom oljelocket om man krånglar lite. | |
Crusty |
Tito: Du pratar väl om 325:an hos Bilshopen i Malmö?? Den med plåtfälgar?? hehe, ja Bilshopen ger jag inte mycket för, iallafall inte deras bilar! |
|
"Crusty" Helt rätt.....tror nog att jag tar det lugnt med den affären, får fixa min 528:a(toppen) så länge tills något annat roligt dyker upp. Tackar för svaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.