|
|
|
|---|---|
|
Hej Har sökt runt på google utan något vidare bra resultat. Larmet på min 520d F11 2013 går igång i princip varje gång efter det att jag låst den. Ibland tar det 2 min, ibland 30min. Bor bra som tur är så kan lämna bilen olåst tills det att problemet löst sig. Har testat att nollställa felkoderna genom att plocka minuspolen 15min, det höll sig 2 dagar sen kom larmproblemet tillbaks. Vet med mig att larm brukar vara svårt att felsöka på och därmed en potentiell tråkig felsökningskostnad på verkstad. Någon som har tips? Har inget behov av larmet så skulle kunna koppla bort det om man nu kan göra det? Mvh, Alexander | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Prova första att låsa/larma genom att trycka 2 gånger på låsknappen på nyckeln för att inaktivera sensorn i kupén. Om inte det funkar skulle jag felsöka med diagnostikverktyg. |
| Har testat det utan framgång. Kan det möjligen vara batteriet? Läst om vissa som fått byta batteri efter ca tre år. När larmet stått på efter jobbet står det "batteri urladdat vid stillastående". | |
| Har testat det utan framgång. Kan det möjligen vara batteriet? Läst om vissa som fått byta batteri efter ca tre år. När larmet stått på efter jobbet står det "batteri urladdat vid stillastående". | |
| Originallarm eller eftermarknadslarm? | |
| Originallarm | |
| Jag hade samma problem på min E61. Efter att jag hade bytt till ett nytt batteri försvann detta problem. | |
|
@520iA Kollade faktiskt batteriet idag då jag läst att "AGM" batterierna har en tendens till att ge upp fort, vissa efter 3-4 år. Mitt var inte 100%, laddningen var det inget fel på men batteriet hade tappat kapacitet (ca 14,3V). Kan det möjligen vara så simpelt att batteriet påverkar larmet? Ringde Nifab bmw verkstaden idag och frågade om dem hade vart med om något liknande. Det hade dem inte. Bokade tid till den 12 feb. Får försöka lösa det innan det om det nu går.... |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Larmet kan börja låta när spänningen är för låg, men då låter det annorlunda än om stöldlarmet går. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.