|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo, men jämförelsen blir ju lite orättvist om 1-serien måste vara 116i medan om det är 3-serie så går det med 328i. Klart att 3-serien generellt framstår som mer välutrustad då. Men det kanske handlar om att du kan tänka dig en dubbelt så gammal 328i, typ en -12 med sportline medan 116iM så tittar du på -15. Min bil kör jag på 0,9l/mil utslaget över de mil jag kört. Men den drar över milen om det är en tank med endast stadskörning och många kallstarter. |
|
|
Cracksoup: jag hade hifi i min, dvs steg 1. Lite mer effekt och en extra högtalare. Inget superljud, det är nog HK som gäller och det är väldigt ovanligt på budgetmodellerna. Med tanke på hur många 118i M-sport LCI som sålts via privatleasing borde utbudet och priserna gå ned inom närmsta året. |
|
|
Grelle, jo det är klart. F30 328i blir i så fall utan M-sport och betydligt äldre som gått längre. De jäklarna är högt värderade. Din M235i alltså? En 328i borde väl gå på runt 0,8 i så fall utslaget i blandad körning? Min 325a drar runt litern allt som allt. Känns inte som att man kommit jättelångt de senaste 10 åren i bränsleförbrukning. Inte med verkliga förhållanden i alla fall :p Kristoffer, tyvärr så är väl de flesta 118i också basutrustade dock.. Vem vill kosta på sig en 1-serie med minsta motorn? Det handlar ju om att komma billigt undan men ändå få köra runt i en BMW. Det är väl därför de ska bli framhjulsdrivna med, BMW loggan spelar större roll för allmänheten än hur den är att köra (hemska tanke). |
|
|
Se till att köp en bil med sportstolar och inte rent tyg, för tråkigt och inte lika trevligt som tyget på E90. Däremot är tyget som finns tillsammans med alcantara i M-sportinredningen av högre kvalitet och den i mitt tycke ideala inredningen. Tror inte en 328i går särskilt mycket snålare än min, ungefär samma. Beror mer på körprofilen i blandad körning än något annat. Ottomotorn är hyfsat optimerad och det går åt energi att driva en bil framåt. Tycker ändå det är fint att jag har mer än 100hk tillgängligt som inte du har samtidigt går min bil snålare, alltid något. =) Cracksoup, nybilsköparna styr bilbolagen, det är ju deras kunder, inget nytt under solen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.