|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har lite problem med ett konstigt ljud som kommer från framvagnen. Det är ett ett ljud som är ganska svårt att beskriva, men det är ett gnekande gummiaktigt ljud som kommer när jag kör över fartgupp eller trottoarkanter. På några av mina tidigare bilar har jag haft missljud som berott på länkarmar eller krängningshämmarstag men de har aldrig låtit på det här sättet. Är det någon som känner igen beskrivningen av ljudet och vet på rak arm vad det skulle kunna vara? Bilen är en 320d E91. | |
| Gissar på topplagring verkar vara färskvara på e90 :/ | |
| Genomslagsgummina på stötdämparna kan låta ordentligt. Skar bort en bra bit av mina för o bli av med det förbannade ljudet. Dom fula på denna bild:Länk. Kommer dock inte ihåg vilken färg det är på original. Men du fattar vinken. | |
|
Cykeltjuv & gaspo: Bra tips! Får kolla upp det när det blir mer mek-vänligt väder ute. Det är inte på något sätt akut då bilen fungerar perfekt, men man stör sig på den här typen av ljud. Jag har även sökt på lite engelskspråkiga forum och det verkar som att den typ av ljud jag har även kan bero på taskiga bussningar på krängningshämmaren. Det är ju ett gnekande ljud jag har. Inget metalliskt klonkande ljud som man brukar få när krängningshämmarstagen eller länkarmsbussningar gett upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.