|
|
|
|---|---|
| Tjena! går i funderingarna att köpa hella black strålkastare till e30in, men när jag letar runt på internet hittar jag bara s.k. facelift lyktor. Frågan är, passar dessa min preface? | |
|
Vad jag vet så passar de fysiskt i bilen. Det som skiljer är anslutningskontakterna, men det följer ibland med adaptrar. Någon med stenkoll får gärna rätta eller konfirmera. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag tror inte att de passar. Det var länge sedan jag hade E30 men om jag minns rätt har du olika fästpunkter på lykorna till lykthållarna före resp efter -88. Verkar så också om man tittar i katalogen. Länk Länk **BMW-ägare i 38 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Det går växla mellan klassiska H1-lyktor och nyare elipsiod men de har som sagt olika fästramar för lyktorna. Jag har växlat fram och tillbaka på min M3:a och då har bytt kompletta lyktenheten varje gång. Så i ditt fall är det bästa att köpa komplett kit inklusive fästram. |
|
|
Hur menar du nu, att fästramen för lyktorna är olika är jag med på men är fästpunkterna från fästramen till karossen lika? Det var just M3 jag jämförde med då jag har faceliftlyktor på min men var osäker på om det är gamla eller nya fronten på dessa. Jag behövde inte ändra något utan det var bara att skruva dit dem. Kompletta lyktor med ram. M3 är väl i det mesta icke facelift? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ja, karossinfästningen är lika dvs fästramarnas har samma infästning mot karossen. I mitt fall växlar jag mellan gamla metallramen med klassiska H1 och nya plastramen med svarta elipsioder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.