|
|
|
|---|---|
Oliver |
Har nu haft min TDS på aukt.BMW verkstad i 7 dagar nu och dom har fortfarande inte hittat vad det är som gör att den totalvägrar att starta, sist jag var dit så hade dom plockat ut hela inredningen i jakten på felet, men dom har aldrig varit med om nåt liknande i Sverige iallafall, så ``bumper´´ din teori om att det skulle kosta ett par tusen sket sig för länge sedan, bara arbetstimmarna har kostat som en uppsättning bättre beggade feta 17" med däck, kul va!! |
|
Hej. Var det felet med PPPPP ? Jag är ingen spåman, men tror inte oddsen var så höga på att det skulle just handla om ett sånt svårt (allvarligt?) fel. Ibland händer det saker man inte rår över. Ett tips, prova att lämna den till en annan BMW firma, för ibland så skiljer det lite mellan dem. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Har varit med om detta på en 325tds och då var det imobilizern som krånglade. Bilen kunde också bara tvärstanna mitt på vägen och inte vilja starta igen. Det slutade med att man fick koppla bort imob+larm(bmw orginal). Men iof borde dom väl kollat den vid det här laget. /Andy 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
capone |
om du befinner dig i sthlm området (norra) skulle jag rekomendera Svedbergs i hallonbergen (Q8 macken) Där finns en snubbe som KAN bmw. Han heter Heinz i eternamn. Han är känd för att hitta fel som ingen annan hittar... |
|
vad är felet? startar den absolut inte? inte ens en tändning? Mvh Johan |
|
Oliver |
Jag har ingen immobilizer! Startmotorn snurrar som den ska och den får soppa iallafall till filtret men den startar inte, dom på verkstan mummlade nåt om att något(?)skulle visa 40 eller 50 tecken men på min fick dom bara fram 4 tecken. Det står PPPPPP istället för km och det är bara hastighetsmätaren som fungerar, och den visar alldeles för mycket (lätt 260km/h) Förpumpen (tror jag att det heter?) har krånglat, svårstartad och går dåligt om det är mindre än 15 liter i tanken, men det hade inget med saken att göra påstår dom? Är fulltankad nu! |
|
Min gamla TDS -92 drog tjuvluft högst upp på pumpen. Prova att parkera bilen i nerförsbacke med minst halv tank. Min bil gick inte att starta med för lite sås i, eller om den stod med fronten i uppförsbacke. Kostade 1500 spänn att laga, BMW hittade inte heller felet på den. Mvh Johan |
|
UBBEBIKER |
Tjaba Jag hade samma fel på min 525tds-94. Ingen ström till diselpumpen jag ruckade på reläerna som sitter i kontrollboxen. något av dem styr diselpumpen,och strömmen kom tillbaka?? Jag bytte sedan dessa. MVH ubbebiker |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
bränslepumpsreläet är ett standard fel på i stort sett alla bilar så har dom inte kollat det då är dom verkliga amatörer.När det blir varmt så (smälter)tennet på ledningsbanorna vilket skapar glappkontakt och tillslut helt paj.Bilen kan starta när den är kall men sen lägga av när det blir varmt. sen starta igen när det svalnar.Tips, ett bränslepumpsrelä i hanskfacket är bra försäkring mot oväntade stopp. Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.