|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Så har de stulit min M5 95.... SGM850 suck orkar inte mer, har ju inte hunnit få ordning på denna, nu ger jag nog upp mitt bmw-intresse.... | |
| Inte nu igen:(. Samma garage mm? Beklagar! Jäkla svin som inte kan skilja på mitt och ditt... | |
|
Nej, nu var det ett nytt garage i innerstan, ett litet garage med få bilar. Bilen var väl inparkerad och de har bruttit sig in och flyttat andra bilar för att få ut den. Bilen var full med nya delar och så snodde de en extra uppsättning style37 med polerad fälgbana.... som sagt....känns tomt just. |
|
|
Det finns inga passager ut från trängselkamerorna. Så den står väl i en lastbil på väg ut ur landet... |
|
| Eller falsksyltad. Elle finns det motsvarande Brobizz uppe i Sthlm? | |
| Blä vad tråkigt Birka:( | |
|
De har brutit sig in i två andra bilar som de behövt flytta och de har ju tagit skrymmande hjul, etc.. Det känns rätt "målinriktat" m.a.o. Så se efter era ögonstenar därute, för det är väl "några" som just nu är ute på en "beställningstur"... |
|
|
Luktar nästan beställningsjobb. Jäkligt skumt att den försvinner på det sätt du beskriver från ett litet o förmodligen dyrt garage med mer välbeställda hyresgäster... Det måste bli ett stopp på alla utländska kriminella som får härja fritt i Sverige, tänker bla på airbagstölder mm |
|
|
Det måste även bli ett stopp på att enkelt få fram uppgifter via myndigheter om vilka bilar som finns registrerade och vem som är ägare. Det möjliggör dessa beställningsjobb (eftersom ägarens bostad är lätt att få fram) och eftersom polisen och stat inte lyckas säkra medborgarnas trygghet så kan de inte erbjuda dessa "tjänster" då de skadar mer än de hjälper. Lider med dig Birka. Detta är ju inte heller en bil du kan få tag i igen. Om en ny 540i blir stulen så kan man ju beställa en ny från fabriken. |
|
|
Länk Det är klart detta är beställningsjobb, tror tyvärr inte denna blir den enda i detta svep. Så titta till era bilar! |
|
|
Lite som Dawwe skriver, det intressanta är att hur de fick reda på att just den bilen befann sig i det garaget. Kan man koppla det garaget till dig/din hemadress på något sätt då du skriver att det är ett litet garage med få bilar? Är det få bilar i garaget och garaget är endast tillgänglig för de som verkligen har skäl att få vara där så borde detta väcka lite misstankar om insiderjobb. Mkt tråkigt hur som helst...Hoppas att den hittas hel och utan någon skada. BMW M-POWER //Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig// |
|
|
Det kan man verkligen undra, via det "outsourcade" bilregistret? Nej jag vet faktiskt inte. De har flyttat runt bilar i garaget för att komma åt m5an, rattlåsen ligger dock fortfarande i. Skulle tro de har använt hjuldollys och pallyft/domkraft. En uppsättning extra hjul försvann också, style37 med nya däck. Så de har haft logistik. Nej inte direkt. Det är ett litet garage med få bilar, det hålls hårt i nycklar. Tror inte det är någon med anknytning till garaget faktiskt, inte den typen av månniskor. Men det känns annars som en klassiker, de har tagit en mycket fin bil tidigare, och väntar så bara på att jag skaffat en ny. Stölden är mycket lik den tidigare i tillvägagångsätt, även om det är olika garage, jag tror det är samma "individer"... |
|
|
Hej Birka, Det är förjävligt! /Fredrik |
|
| Förbannade jevla tjuvar. | |
|
Efterlys den i den här fb gruppen. Länk |
|
|
luktar insider... :( |
|
zcooter |
540is helt ärligt.......... Att inte skäms! |
| Zcooter: 540is menar insider som "Insider i garaget" så klart, eller möjligtvis någon som känner "Birka" högst ytligt, eller att nån tidigare ägare har ett finger med nånstans. Skumt är det, alla gånger! | |
zcooter |
Jahaaa! Så kan det ju vara så klart |
|
Precis vad jag menade... dom kan ju inte chansat - nån visste vad som stod där och gick igenom en hel del besvär, kanske tom koll på när folk var där eller inte där osv.. sånt händer inte av en slump. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.