AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.953

stulen m5 1995 SGM850

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Hej !

Så har de stulit min M5 95....

SGM850

suck orkar inte mer, har ju inte hunnit få ordning på denna, nu ger jag nog upp mitt bmw-intresse....
Inte nu igen:(. Samma garage mm? Beklagar! Jäkla svin som inte kan skilja på mitt och ditt...
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Nej, nu var det ett nytt garage i innerstan, ett litet garage med få bilar.

Bilen var väl inparkerad och de har bruttit sig in och flyttat andra bilar för att få ut den.
Bilen var full med nya delar och så snodde de en extra uppsättning style37 med polerad fälgbana....

som sagt....känns tomt just.

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det finns inga passager ut från trängselkamerorna.

Så den står väl i en lastbil på väg ut ur landet...
Eller falsksyltad. Elle finns det motsvarande Brobizz uppe i Sthlm?
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Blä vad tråkigt Birka:(
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

De har brutit sig in i två andra bilar som de behövt flytta och de har ju tagit skrymmande hjul, etc.. Det känns rätt "målinriktat" m.a.o.

Så se efter era ögonstenar därute, för det är väl "några" som just nu är ute på en "beställningstur"...
Luktar nästan beställningsjobb. Jäkligt skumt att den försvinner på det sätt du beskriver från ett litet o förmodligen dyrt garage med mer välbeställda hyresgäster...
Det måste bli ett stopp på alla utländska kriminella som får härja fritt i Sverige, tänker bla på airbagstölder mm
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det måste även bli ett stopp på att enkelt få fram uppgifter via myndigheter om vilka bilar som finns registrerade och vem som är ägare. Det möjliggör dessa beställningsjobb (eftersom ägarens bostad är lätt att få fram) och eftersom polisen och stat inte lyckas säkra medborgarnas trygghet så kan de inte erbjuda dessa "tjänster" då de skadar mer än de hjälper.

Lider med dig Birka. Detta är ju inte heller en bil du kan få tag i igen. Om en ny 540i blir stulen så kan man ju beställa en ny från fabriken.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Länk

Det är klart detta är beställningsjobb, tror tyvärr inte denna blir den enda i detta svep.

Så titta till era bilar!
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Lite som Dawwe skriver, det intressanta är att hur de fick reda på att just den bilen befann sig i det garaget.

Kan man koppla det garaget till dig/din hemadress på något sätt då du skriver att det är ett litet garage med få bilar?

Är det få bilar i garaget och garaget är endast tillgänglig för de som verkligen har skäl att få vara där så borde detta väcka lite misstankar om insiderjobb.

Mkt tråkigt hur som helst...Hoppas att den hittas hel och utan någon skada.

BMW M-POWER
//Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig//
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det kan man verkligen undra, via det "outsourcade" bilregistret? Nej jag vet faktiskt inte.

De har flyttat runt bilar i garaget för att komma åt m5an, rattlåsen ligger dock fortfarande i. Skulle tro de har använt hjuldollys och pallyft/domkraft. En uppsättning extra hjul försvann också, style37 med nya däck. Så de har haft logistik.

Nej inte direkt. Det är ett litet garage med få bilar, det hålls hårt i nycklar. Tror inte det är någon med anknytning till garaget faktiskt, inte den typen av månniskor.

Men det känns annars som en klassiker, de har tagit en mycket fin bil tidigare, och väntar så bara på att jag skaffat en ny. Stölden är mycket lik den tidigare i tillvägagångsätt, även om det är olika garage, jag tror det är samma "individer"...

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej Birka,

Det är förjävligt!

/Fredrik
Förbannade jevla tjuvar.
Efterlys den i den här fb gruppen.
Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
luktar insider... :(
zcooter
540is helt ärligt.......... Att inte skäms!
Zcooter: 540is menar insider som "Insider i garaget" så klart, eller möjligtvis någon som känner "Birka" högst ytligt, eller att nån tidigare ägare har ett finger med nånstans. Skumt är det, alla gånger!
zcooter
Jahaaa! Så kan det ju vara så klart
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Precis vad jag menade... dom kan ju inte chansat - nån visste vad som stod där och gick igenom en hel del besvär, kanske tom koll på när folk var där eller inte där osv..
sånt händer inte av en slump.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.