AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.625

Nyinköpt bmw 118d 2014, bra bil?

za
20
zaliosus
Bmw 118d -14
Hej
Har precis blivit ägare utav en bmw 118d med m-paket och aut,nyservad, är fruktansvärt nöjd och imponerad över vilken fräck liten bil.Bilen har gått 4000mil nu och ser helt ny ut in och utvändigt och känns ny att köra. Bilen är uttagen slutet av -14 så någon nybilsgaranti finns ju inte kvar så undrar hur kvalitén generellt är på dessa och om det är något jag bör tänka på? hoppas kunna köra denna några tusen mil utan problem.
Rengör partikelfiltret sig själv?
Gällande framtida service och reparationer, skulle ni råda mig att välja original eller typ mekonomen/ meca?
Med vänlig hälsning Jimmy
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja den har självrengörande partikelfilter

-------
//Lövet
Rost baklucka är ett mycket vanligt fel på F20. Min baklucka byttes ut helt och hållet pga rostangrepp inifrån. Finns mycket skrivet i detta ämne på detta forum och annorstädes.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag tror inte det har någon större roll för andrahandsvärdet om du gör service på mekonomen eller en BMW-verkstad.

Jag tror inte det kommer vara några problem med bilen om du siktar på att "köra några tusen mil utan problem". Den lär nog gå 10.000 mil utan några större problem.

I övrigt håller jag med dig, 1-serien med Msport ger en rätt kaxig liten bil med bra uppsyn. Skulle nog rekommendera dig att göra ett oljebyte själv emellan fabriksintervallen. Det har skrivits rätt mycket om det här med oljeservice och kamkedjor också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.