|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Säg till han att köpa en M135i och be han fälla sätena ;) | |
| Hhaa, hmm. 4 personer + hund... kan bli tajt i en m135i :) | |
|
Beggars can't be choosers, att hitta en som bara gått ~1000 mil per år blir nog svårt :) Den andra som Grelle länkade ser fin ut med betydligt bättre utrustning som xDrive, automat, navigator, H/K och dragkrok. |
|
|
Okej, då är det ju bara att välja en som denna. Länk Ska man ha en lågmilad BMW med stora motorn så kostar det däremot mer. Inget nytt under solen. Men Weiman är inne på en viktig sak. De som köper nya bilar använder dem. Dvs, 2000 mil per år är inte direkt mycket för förstabilsägaren på en bruksbil. En M135i möter kraven på effekt, mil och pris. Men då är ju utrymmet man kompromissar med. Summa summarum så kommer nog kraven behöva sänkas eller budgeten ökas. |
|
|
Länk Länk Länk annars kanske ni kan snegla på den lite äldre 5 serie |
|
| Bara att konstatera att F31 335 verkar hålla värdet extremt bra. | |
|
Har kollat lite på denna, Länk Ligger denna bra till i pris? Alltså den är inte överprisad? Kollar man på 330i så verkar man iprincip få en helt ny bil, jämfört med diesel jag länkade...? Hur kommer det sig? |
|
| Håller med om andrahandsvärdet på 335i. När importtråden från UK startade kunde man få hem en fullmatad 335i F31 M-sport för ca 440kkr med dåtidens pundkurs. Detta var väl 2012/2013 så med facit i hand hade en sådan bil klarat värdeminskningen rätt OK. | |
| 330i är en fyra. 330d är en sexa.. | |
|
Så en chipad 330D blir mer eller mindre en org 335d? Alltså är 330d bara en nedtrimmad 335d? |
|
Verdi |
Nej inte alls. En 330d har bara en twinscroll turbo. En 335d har två separata turbos. 335d har en lite annan effektkurva med bredare register. Dieselkaraktären är inte lika tydlig som på 330d. |
| Jag är en av de få som köpte en ny 335i touring precis när den började produceras. Jag äger fortfarande bilen och är mycket nöjd med den. Drivlinan är något utöver det vanliga med ljud, respons och ett brett register. I kombination med 8-stegade automaten så har man en pärla. Jag uppgraderade min med MPPK (M performance power kit) och det gjorde större skillnad än väntat (+50 Nm vridmoment är välkommet, ändrad pedalmapp gör den piggare även i comfort och slutligen lite kul ljudeffekter). Jag kan inget annat än ge mina varmaste rekommendationer till ett köp. Men om det är möjligt så skulle jag gå på en 340i med power and sound kit. Då har man 360 hk och 500 Nm! | |
|
Länk Här har du en som jag skulle satsat på om jag inte hade haft min 335 idag! :) |
|
|
DLC: Still going strong :) |
|
|
Salte_petter - Ja, den är nog ett vettigt val. Intressant att någon som köper en 335iM inte tar PDC fram och stora navigationen. Men med tanke på hur få bilar som finns kan man inte hänga upp sig på sådana saker. Ganska mycket pengar för en 5,5 år gammal bil. Vad kan den ha kostat ny, precis under 600'? Men det spelar iofs ingen roll kring nypris, finns nog inte så många billigare att välja på med de milen och M-sport. |
|
|
Grelle- Den har ju gått som leasing bil om det kanske spelar in något med utrustningen. Den har ju värme bak och uppvärmd ratt + Active Protection som jag inte sett alls många ha. De kanske prioriterade värme före navi pro ;) Anågende priset skulle jag nog ändå säga den är okej prisvärd, det finns inte så många f31 335i i Sverige och denna är ju utan x-drive ( vilket jag skulle vilja ha) plus milen är helt okej tycker jag. Utan kanske rabatter eller kampanjer eller annat så skulle jag gissa på något över 600 faktiskt. |
|
|
Majoriteten av alla nya bilar har gått som leasingbilar så det är inge konstigt och de får ~10% rabatt så det priset, inte listpriset, jag fokuserar på. Prisvärd kan den vara. För mig som inte behöver utrymmet är det ju en del pengar för en långsammare, äldre, mer använd och tråkigare bil, men behöver man utrymmet fungerar ju inte en liten coupe. |
|
| Haha Grelle man kan tro att du kör en Cobra GT eller nåt riktigt exotiskt med den jämförelsen xD | |
| Övertolka det inte men min bil är 3 år nyare, 20hk starkare, 145kg lättare, gått 3000 mil kortare och kan köpas billigare. | |
| Sen är en 335i kombi ingen tråkig bil, men lite roligare känns det med coupe istället för kombi... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.