AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
916

OEM mod ljuddämpare m3 e90-11

Hej
Någon som gjort oem mod på sin orginal ljuddämpare och har erfarenheter avseende ljud, resonans,mm. Är det värt att försöka hitta en beg ljuddämpare och börja skära och svetsa i eller bättre att köpa något annat. Är inte villig att betala en förmögenhet för en ljuddämpare. Jag vill behålla den orginalmonterade ljuddämparen orginal så att man kan återställa bilen till ursprungligt skick.
Tack på förhand.
He
143
HelmsmanPlay
E90 M3 ZCP -11
Yep köpte en beg och fick den moddad. Sparade undan mitt orginal. Njutit av den i 3 år, det blir tveklöst en grym förbättring. För i princip alla skulle jag fräckt vilja hävda. Inget dron, bara mer av samma.
Har sedan dess blivit sugen på mer ljud och hängt upp en Borla Race dämpare.

Sc
8
Schill
BMW M2 -17
Long Beach Blue
Hej!

Jag har ett orginal liggande i mycket bra skick, dock till e92/93 vet ej om de är samma till e90?

Mvh Jens
He
143
HelmsmanPlay
E90 M3 ZCP -11
Schill, E92/93 är snäppet längre. Det är dock bara ändrören så byter man dom så är man hemma på en E90 också. Det är dock så vitt jag har sett lite pyssel.

si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Mitt råd blir att vänta ut ett beg sportsystem. Kommer med jämna mellanrum på blocket. Själv kör jag eisenmann race. Ganska mycket resonans runt 90, men så sakta kör man ju sällan, hehe......
Har ett orginalsystem på gång, så får väl prova och se hur det blir. Det är ett till e90 så det har de korta ändrören.
He
143
HelmsmanPlay
E90 M3 ZCP -11
Jag fick mitt gjort av Mikael på Avgassystem (f.d. Bromma, numer Vallentuna)

Har nu bokat frakt, så förhoppningsvis får jag det i nästa vecka. Då får jag börja skära och svetsa lite. Det är ju snart vår så det gäller att skynda sig så att man hinner😉 Här i södern är det 6 plusgrader och snön töar för fullt. Så maj närmar sig med stormsteg.
He
143
HelmsmanPlay
E90 M3 ZCP -11
Härligt Sandis, du kommer definitivt inte att ångra dig - nystart!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.