|
|
|
|---|---|
|
Hej! Spolarvätskarmototn till vindrutan har tystnat till min f11 -15 härom dagen. Jag försökte kolla säkringen, men osäker om det var rätt (8,36) de var hela. Motorn till framlyktorna samt bakruta fungerar. Spolarvätskan blandade jag till -28 för ett tag sedan. Tips mottages vänligen! Mvh | |
|
Hej, Om du har möjlighet, lossa pumpens kontaktstycke och kolla med en multimeter (och lättast också tillsammans med en medhjälpare) om du får fram ström. Om du får det, är pumpen antagligen trasig (eftersom de andra fungerar, annars hade "frusen" kunnat vara ett alternativ). Trasig pump är mitt grundtips. Om du inte får fram ström, måste du söka dig bakåt. Du får kanske först och främst försäkra dig om att du kollat rätt säkringar (fast jag skulle tro att samtliga pumpar går på samma, och de andra fungerar ju, som sagt.) Om du inte får "napp" så långt, blir det svårare. Dels kan möjligen spaken vid ratten ha något glapp. Sen finns det säkert relän på vägen också. Men vi hoppas väl i första hand på pumpen. Inte så dyr och normalt lätt att byta. /Lennart |
|
|
Tack för det utförliga svaret! Jag har tyvärr inte någonstans där jag kan hålla till eller en medhjälpare. Men pumpen låter troligt. Har den frusit så känns det som ngt konstruktionsfel eftersom jag alltid blandar stark spolarvätska samt så borde de andra två också ha dött. När jag försöker spola så går vindrutetorkarna igång så det känns inte som att felet är där. Jag har fortfarande garanti kvar på bilen efter att jag köpte den, men frågan är om den täcker spolarpumpen? Tänkte ringa verkstaden i morgon och höra. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.