|
|
|
|---|---|
|
Inköp av en 535 e34 skedde för fyra dagar sedan, nu verkar det som det blir dyrt. Ryker vitt, drar nog i sig vatten, går heller inte på alla. Har jag tur så är det väl bara toppackningen men.... Är det vanligt att topparna spricker? Någon som vart med om detta? Vad kostar det att laga i värsta scenariot? Måste nog lipa en skvätt nu!! | |
| Har du kontrollerat om det försvinner kylarvätska? Årstiden är ju annars typisk för att det ryker vitt ur avgassystemet pga kondens. Att den inte går på alla kan ju vara att den inte tänder...??? | |
|
Måla inte fan på väggen. Spontant låter det som du har parkerat i en djup vattenpöl, d.v.s fått problem med fukt. Enligt en tråd som ligger ute nu är vitrök tydligen väldigt vanligt. Om min bil skulle börja fluddra mellan burkarna och det var den här fuktiga väderleken, så hade min första tanke varit just fuktproblem. Har du kollat hur oljan ser ut? Hoppas det löser sig för dig. Prova även att söka svar på dina funderingar i den utmärkta funktionen; sök inlägg. Robban |
|
|
Jag varmkörde min 525:a ordentligt av misstag efter att en kylarslang spruckit, åkte 3 kilometer med tomt kylsystem. Och var beredd att byta topp, men sen visade det sig att den var hel efter att jag bytt slang och fyllt på vätska. Så man kan tydligen ha tur med dem, för de ska ju vara kändsliga för värme. Lycka till.. Have a nice day! |
|
|
----->Heddan Du får ha koll på din bil så det inte försvinner vatten och så att oljan inte är grå. För då kan topplockspackningen vara paj. Den går väldigt lätt om den blir varm på vår motor. (Jag har samma.) Det behöver heller inte synas på blocket att den läcker, den kan läcka inuti... |
|
|
Jag roar mig för närvarande med att byta topplockspackning på min ex 535:a. (Den har gått nästan 23´ och har varit pedantservad hela sitt liv).Det är lite spännande att plocka ner och se hur delarna mår. Topplockspackningen har "blåst" en vattenkanal utåt på 6:ans cylinder, med stor fontän som följd. Följande ålderskrämpor har uppdagats hittills. Rotor och fördelarlock (Motronic) uppbrända -har inte evigt liv. En insugspackning hade krympspruckit, (tomgången har varit bra ändå -lurigt) Insugets samtliga vakumslangar är torrspruckna. Kvarstår att mäta upp om toppen har klarat sig. |
|
|
Om du ska byta topp så har BMW rea på fabriksrenoverade toppar just nu. 10 000:- för hela toppen, ventiler, kamm, vippor. Det som saknas är sotningssats. Bara att riva gamla om det är så, slänga dit den nya :) Gjorde det förra helgen.. Mumma. Tipps. Byt kedja och spännare samtidigt.. du kommer inte att ångra den extra kostnaden... |
|
|
Hej! Om den inte går på alla så pröva att koppla ifrån batteriet och låt det vara av en stund, kan vara datorn som krånglar. En kompis hade det problemet och det löste sig efter denna enkla procedur. Mvh Magnus No fuck, no ride! |
|
|
Har du betalat mer än 50000 för bilen? troligen inte, men då kunde du fått den tidigare ägaren att betala!! bmw forever |
|
|
Har nu åtgärdat problemet, hade blåst toppackningen. Så jag planade toppen o har bytt alla packningar(insug, avgas,termostat, bröstkåpa, topp, ventilkåpa) Nu är det bara att få kamkedjan rätt, sen blir det åka av. Samma här lock o rotor har ju gjort sitt, men så blir det ju på ett brytarlöst tändsys. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.